لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

بهترین سرخ کن بدون روغن کدام است؟

بهترین-سرخ-کن-بدون-روغن-کدام-است؟

سرخ کن های بدون روغن راهی سریع و آسان برای تهیه غذاهای سرخ شده ترد و ترد در خانه ارائه می دهند. می‌توانید وعده‌های غذایی را بدون اتلاف وقت و انرژی درست کنید. یا از کالری اضافی پخت و پز با روغن صرفنظر کنید. از آن جایی که این دستگاه ها سرو صدای زیادی در ایران و خارج از آن، ایجاد کرده است، لازم دیدیم تا بهترین مدل های آن را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با بهترین سرخ کن بدون روغن

سرخ کن Ninja Air Max XL پس از ماه ها آزمایش مدل های پیشرو با پختن مرغ، سرخ کردن سیب زمینی سرخ کرده و پخت کوکی ها، به عنوان بهترین سرخ کن هوا شناخته شد. برای گزینه ای که از تنظیمات از پیش تنظیم شده برای انجام پخت و پز برای شما استفاده می کند. همچنین سرخ کن اجاق گاز Breville Joule Pro را نیز توصیه می کنیم. و اگر تازه کار سرخ کن بادی هستید، سرخ کن 6 کوارتی Instant Vortex ساده، مقرون به صرفه است و کار خود را به خوبی انجام می دهد.

1- سرخ کن بدون روغن تفال مدل Tefal ActiFry Air Fryer

سرخ-کن-بدون-روغن-تفال-مدل-Tefal-ActiFry-Air-Fryer

ممکن است کمی شبیه یک سفینه فضایی باشد (و به همان اندازه فضای کاری را اشغال کند). اما این سرخ کن هوای تفال در آزمایشات بهترین عملکرد را داشت و جزو بهترین سرخ کن بدون روغن می باشد. در عرض چند دقیقه گرم می شود. چیپس ها از بیرون ترد و وسطش پف دار بودند فقط با مقدار کمی روغن (یک قاشق)، سوسیس ها و ماهی کاملا پخته و سرخ شده بودند، و حتی سبزیجات هم خوشمزه بودند.

ظرفیت 1.2 کیلوگرمی دارد، بنابراین فضا برای شش قسمت غذا وجود دارد. سر و صدایی که در حین کارکردن آن پخش می شود شبیه به صدای سشوار است که 1400 وات می کشد، بنابراین فکر نمی کنم بتوان آن را “آرام” توصیف کرد. اما در شرایط نسبی، دوباره در آزمون بهترین بود.

این سبد به طور خودکار در داخل سرخ کن می چرخد، بنابراین نتیجه یکسانی به دست می آورید و درب آن شفاف است تا بتوانید پیشرفت غذای خود را در حین پخت مشاهده کنید. از طریق یک تایمر LED نیمه هوشمند کنترل می شود. پس از اتمام، کاسه قابل جابجایی به راحتی تمیز می شود و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است.

تنها مشکلی که می‌توانیم تشخیص دهیم قیمت است، اما در مقایسه با مدل‌ های مشابه فیلیپس و نینجا در واقع ارزش نسبتاً خوبی را ارائه می‌کند. این نزدیک ترین چیزی بود که به چیپس های استاندارد سرخ شده واقعی داشتیم.

2- هواپز نینجا مدل Ninja Air Fryer AF100UK

هواپز-نینجا-مدل-Ninja-Air-Fryer-AF100UK

AF100UK، پرفروش ترین سرخ کن بادی نینجا و یکی از ساده ترین ها برای استفاده در این لیست است. چهار دکمه در جلو دارید، با گزینه‌ ای برای سرخ کردن بدون روغن، برشته کردن، گرم کردن مجدد و آبگیری، و همچنین کنترل دما و زمان و دکمه روشن – خاموش – استارت. این یک سرخ کن ساده با کشو با درج رنده پخت و پز با روکش سرامیکی در داخل بخش پخت نچسب است. با قدرت 1550 وات به سرعت گرم می شود. اما بهترین کارایی را با دو دقیقه پیش گرم کردن قبل از پخت و پز پیدا کردم.

چیپس در حدود 16 دقیقه داخل آن درست می شود. که جریان هوای سریع آن که بهتر از اکثر مارک های دیگر است. آن ها از بیرون ترد و از داخل نرم بودند، اگرچه کمی خشک بودند (نقطه منفی اکثر سرخ کن های هوا). همچنین گوشت و سبزیجات در نیمی از زمانی که در فر صرف می‌ شود، پخته می شود. اگرچه قطعاً سبزیجاتی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد: کلم بروکلی که خاکستر می‌شود و اسفناج که تبدیل به انبوهی از چیپس سبزیجات می‌شود. همانطور که گفته شد، یک مرغ کامل را در این سرخ کن کباب شد.

صحبت‌های زیادی در مورد اینکه سرخ‌کن‌های هوا یک مد گذرا هستند وجود دارد، اما قانع‌کننده‌ترین استدلالی که می‌توانم به نفع این نینجا بیان کنیم این است که اکنون بیشتر از اینکه فر را روشن کنید، از آن استفاده خواهید کرد. بنابراین آشنایی با بهترین سرخ کن بدون روغن به شما کمک شایانی خواهد کرد.

3- سرخ کن هوای ضروری فیلیپس با فناوری هوای سریع

سرخ-کن-هوای-ضروری-فیلیپس-با-فناوری-هوای-سریع

این سرخ کن بدون روغن همانی است که اگر خانواده بزرگتری داشته باشید، باید آن را انتخاب می کنید. زیرا ظرفیت آن 6.2 لیتر و توان 2000 وات است. به همین دلیل، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های کوچک نیست. ممکن است از این قیمت بالا باشد. اما این یک ابزار هوشمند چهار در یک است که می‌تواند پخت، کباب و کباب کردن و همچنین سرخ کردن موثر در هوا را انجام دهد. همچنین دارای تعدادی ویژگی اضافی هوشمندانه است، از جمله گزینه “مورد علاقه” برای دسترسی سریع به دستور العمل های مورد علاقه شما.

متوجه می شوید که نتایج نهایی ترد هستند، اما بیشتر شبیه به یک اجاق همرفتی نسبت به دو سرخ کن بادی بالا هستند. چیپس ها مناسب بودند، اما کاملاً ترد سرخ شده را نداشتند. با این حال، سوسیس، ماهی و سبزیجات بوداده همگی در کمتر از نیمی از زمانی که در فر صرف می‌شد (با یک قاشق چای‌خوری روغن یا کمتر) کاملاً پخته شدند.

این همان طراحی “کشو” سرخ کن بدون روغن معمول و رایج را دارد که برای بررسی پیشرفت غذا در نیمه راه مفید است. اندازه بزرگ سبد به این معنی است که تمیز کردن آن کمی سخت تر است، اما قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. در نهایت، اگر به این کار علاقه دارید، فیلیپس را می‌توان با برنامه NutriU برای استفاده از راه دور از طریق تلفن هوشمند خود جفت کرد. این برنامه دستور العمل های خوبی دارد.

4- هواپز نینجا مدل Ninja Foodi MAX Dual Zone Air Fryer

هواپز-نینجا-مدل-Ninja-Foodi-MAX-Dual-Zone-Air-Fryer

سرخ کن بدون روغن دو منطقه نینجا پیشرفته ترین سرخ کنی است که می توانید امتحان کنید. زیرا 2470 وات را در بالاترین تنظیمات خود می کشد. دارای یک کاوشگر است که دمای داخلی غذا را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد که دمای مورد نظر خود را به جای زمان پخت تنظیم کنید. به عنوان مثال مرغ در دمای 75 درجه سانتیگراد. سرخ کن هوا به شما اطلاع می دهد که چه زمانی غذا به آن دما رسیده است.

ممکن است گاهی نگرانی داشته باشید که آنها غذا را تا آخر نپزند، در عوض فقط بیرون را سریع بپزند. این کاوشگر دما همه حدس و گمان ها را از آن خارج کرد. و زمانی که مرغ به دمای 75 درجه رسید، پوست ترد داشت و در داخل آبدار و آبدار بود. اگر چه، داشتن دو کاوشگر دما، برای هر کشو، مفید است.

زیبایی طراحی کشو دوتایی ویژگی “همگام سازی” است. این بدان معنی است که می توانید هر کشو را روی زمان و دمای متفاوتی تنظیم کنید و سرخ کن هوا از تمام شدن هر دو به طور همزمان اطمینان حاصل می کند. من این را به ویژه برای پختن گوشت و سبزیجات مفید یافتم. توجه داشته باشید که این سرخ کن هوا دارای ردپایی بزرگ است و نسبتاً سنگین است و تقریباً 9 کیلوگرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *