لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

تفاوت یخچال ساید و دوقلو که لازم است بدانید!

تفاوت-یخچال-ساید-و-دوقلو-که-لازم-است-بدانید!

شما تصمیم به خرید یخچال دارید. همه موارد را در نظر گرفته اید و می دانید قرار است چه رنگی از چه برندی و در چه محدوده قیمتی را خریداری کنید. اما نکته ای که در نظر نگرفته اید، این است که یخچال ساید بخرید یا دوقلو! به همین دلیل در این مطلب درباره تفاوت یخچال ساید و دوقلو صحبت خواهیم کرد.

مقایسه بین یخچال های ساید بای ساید و دوقلو

مقایسه-بین-یخچال-های-ساید-بای-ساید-و-دوقلو

یخچال های دو درب و ساید بای ساید دو گزینه رایج برای صاحبان خانه هستند که برای خرید یخچال جدید خریداری می کنند. اگرچه هر نوع مزایا و معایب خود را دارد، مقایسه دقیق یخچال ها به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید.

1- طراحی و ظرفیت:

یخچال های دو درب دارای یک فریزر در بالا و یک یخچال در پایین هستند. در مقابل، یخچال های ساید بای ساید دارای دو محفظه مجزا برای یخچال و فریزر هستند که در کنار هم قرار گرفته اند. برای خانه‌ های بزرگ‌ تر یا افرادی که ترجیح می‌ دهند کالاهای خود را ذخیره کنند، یخچال‌ های ساید بای ساید یک گزینه هوشمند هستند زیرا اغلب فضای ذخیره‌ سازی بیشتری نسبت به یخچال‌ های دو در دارند. با این حال، محفظه‌ های بزرگ‌ تر یخچال در یخچال‌ های دو دری می‌ت واند مفید باشد اگر به فضای بیشتری برای وسایل تازه نیاز دارید.

2- دسترسی:

یخچال های ساید بای ساید به دلیل قرارگیری در سطح چشم، دسترسی به قسمت های یخچال و فریزر را آسان می کنند. اگر برای خم شدن یا مشکلات کمر مشکل دارید، این ممکن است مفید باشد. هنگامی که به چیزی از پشت یخچال یا فریزر نیاز دارید، دسترسی به یخچال های دو درب دشوارتر است.

3- بهره وری انرژی:

یخچال های دو درب به طور کلی نسبت به یخچال های ساید بای ساید از نظر انرژی کارآمدتر هستند. دلیل این امر این است که یخچال‌ های ساید بای ساید با هر بار باز شدن درب، سطح بیشتری در معرض هوای گرم قرار می‌گیرند، که می‌تواند باعث شود یخچال برای حفظ دمای ثابت، سخت‌تر کار کند.

4- امکانات:

تفاوت یخچال ساید و دوقلو از دید امکانات نیز باد مقایسه شود. هر دو فریزر دارای عملکردهای متعددی مانند کنترل دما، دستگاه پخش یخ و آب و هشدار درب هستند. در مقایسه با یخچال های دو درب، یخچال های ساید بای ساید به احتمال زیاد این ویژگی ها را به صورت استاندارد شامل می شوند. از سوی دیگر، یخچال های دو درب می توانند از نظر قفسه بندی و تنظیمات درب قابل تنظیم تر باشند.

5- قیمت:

به طور کلی یخچال های دو درب قیمت کمتری نسبت به یخچال های ساید بای ساید دارند. این به دلیل اندازه بزرگتر و ویژگی های اضافی آنها است. با این حال، بسته به برند، مدل و ویژگی‌ های یخچال، قیمت‌ ها بسیار متفاوت است.

6- وزن و ابعاد:

ابعاد یخچال های دوقلو بیشتر از انواع ساید بای ساید است. بنابراین باید انتظار داشته باشید که فضای بیشتری را اشغال کنند. یخچال های ساید بای ساید ظرفیت بیشتری نسبت به دوقلوها دارند. بنابراین غذای بیشتری نگه می دارند. با مقایسه وزن به این نتیجه رسیدیم که برای وزن یخچال های دوقلو و ساید بای ساید مقدار ثابتی وجود ندارد و ممکن است وزن مدل های مختلف در این دو نوع یخچال متفاوت باشد. اما میانگین وزن انواع ساید بای ساید بیشتر از انواع دوقلو است و حمل آنها دشوارتر است. زیرا دو قسمت به یکدیگر متصل هستند و باید با هم حمل شوند.

7- تکنولوزی:

تفاوت یخچال ساید و دوقلو در تکنولوژی نیز قابل بررسی می باشد. در بررسی تفاوت یخچال دوقلو و یخچال ساید بای ساید باید تکنولوژی و امکانات به کار رفته در آنها را نیز در نظر بگیریم. سازندگان هر دو نوع یخچال برای بهبود کیفیت زندگی ما، ویژگی ها و امکانات فنی مختلفی را در این دستگاه ها تعبیه کرده اند. اما این ویژگی ها در هر دو به یک اندازه استفاده نمی شود. از این نظر کف ترازو به نفع یخچال های ساید بای ساید سنگین است. تنها تعدادی از این ویژگی ها و سیستم های پیشرفته در انواع ساید بای ساید عبارتند از:

  • ویژگی فوق العاده خنک
  • ویژگی فرش خلاء
  • دارای آبسردکن و یخ ساز
  • مجهز به سیستم جریان هوای متعدد

یخچال دو درب

یخچال های دو در دارای دو محفظه مجزا هستند که یکی برای یخچال و دیگری برای انجماد است. از آن جایی که آن ها دارای دو در هستند که به سمت بیرون باز می شوند، بسیار شبیه درهای فرانسوی در یک خانه، اغلب به عنوان یخچال درب فرانسوی شناخته می شوند. به طور معمول، محفظه یخچال در بالا قرار می گیرد و دو در کوچک به سمت بیرون می چرخند تا قفسه هایی را که می توان مواد غذایی و نوشیدنی را در آن نگهداری کرد، نمایان کرد. در پایین بخش فریزر قرار دارد که از طریق یک درب بیرونی یا یک کشو قابل دسترسی است.

یخچال ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید دارای دو محفظه عمودی هستند که یک طرف آن برای یخچال و دیگری برای انجماد است. محفظه‌های یخچال و فریزر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و دو در مجزا دارند که با چرخش باز می‌شوند تا فضای داخلی نمایان شود. آنها دسترسی آسان به بخش های یخچال و فریزر را فراهم می کنند، بنابراین لازم نیست برای برداشتن وسایل خم شوید یا دست خود را بالا ببرید.

مزایای یخچال فریزر ساید بای ساید

مزایای-یخچال-فریزر-ساید-بای-ساید

یخچال بدون بو

می دانیم که برخی از غذاها بوی بسیار تند و نامطبوعی دارند و پس از قرار گرفتن در یخچال به دلیل بسته بودن محیط، بوی بدی ایجاد می کنند. همچنین مواد غذایی دیگری که در کنار این مواد قرار دارند بوی خود را به خود می گیرند و این وضعیت برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. در این نوع یخچال فریزرها فیلترهایی وجود دارد که وظیفه از بین بردن بوی ناشی از مواد غذایی مختلف قرار داده شده در یخچال را بر عهده دارند. با این فیلترها می توانید انواع غذاها را بدون نگرانی کنار هم قرار دهید.

یخ ساز و آبسردکن

از دیگر مزایای این دستگاه ها وجود آبسردکن و یخ ساز در بدنه آنها می باشد. با استفاده از این دو قسمت دیگر لازم نیست مدام درب یخچال را برای آب و یخ باز کنید. کولر آبی به روش های مختلفی در این دستگاه ها نصب می شود. در برخی موارد محفظه ای در داخل یخچال برای نگهداری آب در نظر گرفته شده است و در برخی موارد باید آبسردکن یخچال به وسیله شیلنگ به شیر آب وصل شود.

کنترل پنل های عملکردی

از دیگر امکاناتی که در این دستگاه ها به چشم می خورد، پنل های طراحی شده برای کنترل یخچال و فریزر درب آن ها می باشد. به کمک این پنل قادر خواهید بود قسمت های مختلف این دستگاه را کنترل کرده و بر اساس نیاز خود در یخچال تنظیمات را انجام دهید. کنترل قفل کودک، تنظیم دمای داخلی و کولر آبی و … توسط این پنل انجام می شود.

فناوری ها و ویژگی های فنی یخچال های ساید بای ساید

این نوع یخچال فریزرها دارای مجموعه ای از فناوری ها و ویژگی های فنی هستند که کیفیت آنها را افزایش می دهد. به همین دلیل، بسیاری حاضرند به جای یخچال معمولی، پول بیشتری برای خرید آنها خرج کنند.

وجود سیستم فوق خنک

با معرفی سیستم فوق خنک شروع به بررسی مزایای این نوع یخچال می کنیم. همانطور که می دانید قرار دادن مواد و غذاهای داغ در یخچال کار درستی نیست، زیرا گرما برای محیط سرد داخل یخچال مناسب نیست و باعث اختلال در عملکرد یخچال می شود، اما با وجود این سیستم پیشرفته، مشکل است و شما می توانید با خیال راحت این غذاها را در یخچال قرار دهید. این سیستم به گونه ای ساخته شده است که تحت تأثیر حرارت مواد قرار نمی گیرد.

ماندگاری بهتر مواد غذایی

در این نوع یخچال فریزر قطعه ای به نام وکیوم تازه (vacuum fresh) قرار می گیرد. این قسمت از دستگاه از مواد غذایی در برابر آسیب محافظت می کند و با قرار دادن آنها در این قسمت می توانید مدت زمان بیشتری آنها را سالم نگه دارید. به این ترتیب غذای کمتری به دلیل فساد دور ریخته می شود.

دمای مناسب هوا در یخچال

سیستم های خنک کننده در این دستگاه ها وظیفه تنظیم دما و رطوبت را بر عهده دارند. با وجود این سیستم هوا، دمای داخل یخچال متعادل است. علاوه بر این ویژگی، سیستم دیگری به نام سیستم جریان هوای چندگانه وجود دارد که توسط آن هوا به طور یکنواخت در سراسر یخچال و فریزر پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *