لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی چگونه است؟

نحوه-جرم-گیری-ماشین-لباسشویی-چگونه-است؟

رسوب زدایی ماشین لباسشویی گام مهمی برای تمیز نگه داشتن و عملکرد دستگاه شما برای مدت طولانی تری است. با رسوب زدایی منظم ماشین لباسشویی، می توانید از رسوب آهک جلوگیری کنید و عمر دستگاه خود را در این فرآیند طولانی تر کنید. رسوب آهک ماده ای سخت و گچی است که می تواند به راحتی در داخل کتری ها، دیگ ها و لوله کشی ها به ویژه در مناطق آب سخت رسوب کند. در صورت درمان نشدن، رسوب آهک می تواند باعث آسیب به دستگاه شود و با گذشت زمان کارایی ماشین ها را کاهش دهد. در این مطلب با نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی بیشتر آشنا خواهیم شد.

جرم گیری چیست؟

جرم گیری تجمع رسوب آهک و مواد معدنی در داخل ماشین لباسشویی است که در اثر آب سخت ایجاد می شود. این تجمع اثرات منفی متعددی دارد، از جمله اینکه لباس‌های شما کثیف و خاکستری به نظر می‌رسند، عملکرد دستگاه شما را بدتر می‌کند، منجر به خوردگی و محدود کردن طول عمر دستگاه شما می‌شود.

چگونه ماشین لباسشویی را رسوب زدایی کنم؟

رسوب زدایی ماشین لباسشویی شما سریع و آسان است، برای استفاده، این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید:

  • محتویات کیسه را در ظرف شوینده بریزید.
  • یک چرخه کامل شستشو را در دمای 60 درجه انتخاب کنید.
  • از خالی بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید و از مواد شوینده اضافی استفاده نکنید.
  • اجازه دهید چرخه شستشو به طور کامل اجرا شود.

نحوه استفاده از پودر رسوب زدا و سایر مواد شوینده برای ماشین لباسشویی

  1. استفاده از پودر رسوب زدا تقریباً شبیه به استفاده از نوع مایع است. به سادگی مقدار لازم رسوب زدا را در ظرف شوینده بریزید، چرخه صحیح را تنظیم کنید و بگذارید با یک ماشین خالی کار کند.
  2. اگر در خانه تمیزکننده مایع ماشین لباسشویی دارید، مقدار لازم را در کشوی دیسپنسر بریزید و یک چرخه را با ماشین لباسشویی خالی شروع کنید.
  3. قرص های تمیز کننده ماشین لباسشویی نیز می توانند در از بین بردن کثیفی عالی باشند.

هر چند وقت یک بار باید ماشین لباسشویی خود را رسوب زدایی کنیم؟

هر-چند-وقت-یک-بار-باید-ماشین-لباسشویی-خود-را-رسوب-زدایی-کنیم

توصیه می کنیم ماشین لباسشویی خود را ماهانه رسوب زدایی کنید. با تمیز کردن مرتب دستگاه خود می توانید از ایجاد رسوب، چربی و کثیفی جلوگیری کنید و دستگاه خود را در بهترین حالت نگه دارید.

فواید رسوب زدایی ماهانه ماشین لباسشویی شما بسیار زیاد است. تمیزکننده ماشین لباسشویی ما رسوبات آهک را به طرز ماهرانه ای حذف می کند تا اطمینان حاصل شود که دستگاه شما با حداکثر کارایی کار می کند. در صورت استفاده منظم، تمیز کننده ماشین لباسشویی ما از تجمع رسوبات آهکی روی قطعات داخلی مانند المنت گرمایش جلوگیری می کند و عمر دستگاه شما را در این فرآیند افزایش می دهد.

علاوه بر این، با رسوب زدایی مکرر دستگاه خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما تا حد امکان بهداشتی است. پاک کننده ماشین لباسشویی ما بوی کهنه و کپک زده را درمان می کند، قسمت های داخلی را ضد عفونی می کند و کف صابون و چربی را از بین می برد.

نکات مهم برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی:

  1. از محصولات پاک کننده مناسب استفاده کنید. برای از بین بردن رسوب آهک و مواد شوینده در ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی شما ایده آل است، رسوب آهک و مواد شوینده – چربی پاک کننده مخصوص ما این اطمینان را می دهد که دستگاه شما با حداکثر کارایی کار می کند.
  2. ماشین لباسشویی خود را به طور مرتب رسوب زدایی و تمیز کنید. مهم است که دستگاه خود را به طور منظم رسوب زدایی و تمیز کنید، به خصوص اگر در منطقه آب سخت زندگی می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تمیز کردن، راهنمای ما در مورد نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی بدبو را بررسی کنید.
  3. روی محصولات چند منظوره حساب کنید. رسوب آهک می تواند به راحتی در داخل کتری، دیگ بخار، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی ایجاد شود. سرمایه گذاری در چندین محصول برای لوازم مختلف می تواند پرهزینه باشد. برای صرفه جویی در هزینه شما، رسوب زدا و مواد شوینده – چربی پاک کننده ما به راحتی می تواند به عنوان رسوب زدایی ماشین لباسشویی و رسوب زدایی ماشین ظرفشویی استفاده شود.
  4. نحوه رسوب زدایی ماشین لباسشویی با سرکه طبیعی: یک بطری کامل سرکه طبیعی را در ماشین لباسشویی خود خالی کنید. سپس یک چرخه را در دمای 90-95 درجه اجرا کنید.
  5. 2. سودا: ماشین لباسشویی خود را خالی کنید و نصف فنجان نوشابه را در ظرف بریزید. سپس یک چرخه را در دمای 90-95 درجه اجرا کنید.
  6. 3. قرص ماشین ظرفشویی: یک قرص ماشین ظرفشویی را در یک درام خالی قرار دهید و یک چرخه را در دمای 90-95 درجه اجرا کنید.

علت رسوب آهک در ماشین لباسشویی

علت-رسوب-آهک-در-ماشین-لباسشویی

رسوب آهک اغلب در مناطقی که آب گرم شده است تشکیل می شود. ذرات رسوب موجود در آب به سطوحی که گرما و آب با هم می آیند پیوند می خورند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که از آب سخت استفاده می کند،، رسوب آهک سریع تر ایجاد می شود. آب سخت محتوای کلسیم و منیزیم بالاتری دارد، به این معنی که ماشین لباسشویی شما در معرض رسوب بیشتری قرار می گیرد.

رسوب آهک به آهستگی ایجاد می شود، بنابراین نیازی نیست که ماشین لباسشویی خود را مرتباً رسوب زدایی کنید. با این حال، همچنان مهم است که از رسوب زدایی ماشین لباسشویی خود مراقبت کنید.

دلایل جرم گیری ماشین لباسشویی

انباشته شدن رسوبات آهک می تواند به هنگام شستن لباس ها به آنها نفوذ کند. همچنین بر میزان موثر گرم شدن دستگاه شما تأثیر می گذارد. اگر دستگاه خود را اغلب رسوب زدایی می کنید، می توانید لباس های خود را تمیز نگه دارید، طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید و حتی در هزینه های انرژی و نگهداری صرفه جویی کنید.

چگونه می توان از رسوب در ماشین لباسشویی جلوگیری کرد؟

با تنظیم مقدار مواد شوینده بر اساس سختی آب لوله کشی می توانید از رسوب در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. همچنین می توانید در دمای پایین تری بشویید یا یک نرم کننده آب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *