دسته‌بندی نشده

فناوری زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست؟

فناوری-زئولیت-در-ماشین-ظرفشویی-چیست؟

سنگ هایی وجود دارند که می توانند ظروف شما را خشک کنند. باور کردنی نیست! این ماده معدنی زئولیت نام دارد، آب را به گرما تبدیل می کند و در ماشین ظرفشویی شماست. از آنجایی که بسیاری از افراد ممکن است با این فناوری آشنا نباشند در این مطلب درباره “زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست؟” صحبت خواهیم کرد.

کاربرد زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست؟

زئولیت برای اولین بار در سال 2008 در ماشین‌های ظرفشویی ترمادور رده بالا استفاده شد، اما امسال این فناوری در ماشین‌های ظرفشویی سری 800 و بنچمارک بوش ادغام شد. از آنجایی که این فناوری در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است، زمان خوبی است که دقیقاً بررسی کنیم که چرا این ماده معدنی در ماشین های ظرفشویی بیشتری استفاده می شود و چرا ممکن است کلید خشک کردن بهتر باشد. خشک کردن زئولیت مسئول چندین ورودی در مجموعه ما از بهترین ماشین های ظرفشویی است که ظروف شما را خشک می کنند.

مردم از ظروف خیس متنفرند. خشک کردن ظروف انرژی گرانی را طلب می کند. زئولیت با کسری از این انرژی ظرو را خشک می کند. ماشین ظرفشویی، از نظر تاریخی، دو ترفند برای اطمینان از خشکی ظروف داشته است: میله گرمکن و آب بسیار داغ. در حالی که این تکنیک ها ممکن است روی ظروف شیشه ای و سرامیک کار کنند، ظروف پلاستیکی گرما را به خوبی حفظ نمی کنند و با استفاده از این روش ها خشک کردن آنها بسیار سخت است. همچنین این عارضه جانبی وجود دارد که ظروف شما را بیش از حد داغ می کند که نمی توانید فوراً آن را کنار بگذارید. زئولیت تمام این مشکلات را حل می کند.

زئولیت چیست؟

زئولیت-چیست

خواص زئولیت در ابتدا غیر واقعی به نظر می رسد. همانطور که این ماده معدنی آب را از محیط اطراف خود استخراج می کند، مقدار قابل توجهی گرما آزاد می کند. با رطوبت کافی، می توانید انرژی لازم برای جوشاندن آب را تولید کنید (بنابراین، بله، آنها برای لمس خیلی داغ هستند). استخراج آب از طریق فرآیندی به نام جذب (بر خلاف جذب)، یک واکنش شیمیایی است که اتم‌های آب را به سطح زئولیت پیوند می‌دهد و گرما آزاد می‌کند. قدرت جذب زئولیت را می توان با اعمال مجدد گرمای آزاد شده، که آب ذخیره شده را به صورت بخار آزاد می کند، بازسازی کرد. این فرآیند به هیچ وجه زئولیت را تخریب نمی کند، به این معنی که هرگز نیازی به تعویض زئولیت در ماشین ظرفشویی خود نخواهید داشت.

کاربرد زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست؟

بهتر است زئولیت را به عنوان باتری ای در نظر بگیرید که می تواند گرما یا آب را ذخیره کند. هنگامی که گرما را ذخیره می کند، می تواند آن گرما را برای جذب آب آزاد کند. اگر آب را ذخیره می کند، می تواند بخار را آزاد کند و دوباره شروع به ذخیره گرما کند. بوش از این ویژگی‌ها برای استخراج رطوبت در طول فرآیند خشک کردن استفاده کرده است و گرما را آزاد می‌کند و سپس روی ظروف دمیده می‌شود تا به خشک شدن بیشتر کمک کند. در ابتدای چرخه شستشوی بعدی، ماشین ظرفشویی گرانول های زئولیت را گرم می کند، آب ذخیره شده را تخلیه می کند و زئولیت را برای جذب آب بیشتر در چرخه خشک بعدی آماده می کند.

استفاده از زئولیت در این روش چند مزیت دارد. می دانید چگونه باز کردن ماشین ظرفشویی بعد از یک چرخه شما را در ابری از بخار فرو می برد؟ که توسط زئولیت جذب شده است. از آنجایی که ظروف با هوای گرم خشک می شوند، باید در لمس گرم باشند، نه لوله کشی داغ. از آنجایی که برای گرم کردن ظرف 1.2 کیلوگرمی گرانول زئولیت انرژی کمتری نسبت به گرم کردن کل ظروف صرف می شود، ماشین ظرفشویی هایی که از این طریق از زئولیت استفاده می کنند می توانند انرژی کمتری نسبت به سایر ماشین های ظرفشویی مصرف کنند.

خصوصیات فناوری زئولیت

  • از طریق این تکنولوژی دیگر نگران دمای زیاد نباشید؛ چرا که خشک کردن در همان لحظه اتفاق می‌افتد.
  • در صورتی که این فناوری همراه رده انرژی A+++ باشد، باید به مصرف کم آن پی برد.
  • با کاهش زمان شستشو مصرف برق نیز ۱۰ درصد کم خواهد شد.
  • بعد از اتمام شستشو و مرحله خشک کردن ظرف‌ها، با باز کردن درب ظرفشویی با بخاری روبه‌رو می‌شدیم؛ ولی امروزه فناوری زئولیت این مشکل را به صورت کاملا جدی رفع کرده است.

مزایای فناوری زئولیت در ماشین ظرفشویی

  • حذف المنت جهت گرم کردن آب
  • کاهش مصرف برق
  • کم شدن زمان شستشو ظروف
  • خشک کردن سریع ظروف
  • افزایش طول عمر ظرفشویی
  • نیاز نداشتن به تعویض

زئولیت چه جنبه منفی دارد؟

زئولیت-چه-جنبه-منفی-دارد؟

وقتی چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد، معمولاً همینطور است، به خصوص وقتی در مورد مزایایی صحبت می کنیم که کاملاً جادویی به نظر می رسد. معایب اصلی زئولیت قیمت و در دسترس بودن آن است. پیش از این، تنها سه مدل ماشین ظرفشویی دارای فناوری زئولیت بودند که هیچ کدام در ایالات متحده موجود نبودند و همه آنها حداقل 1500 دلار قیمت داشتند. اکنون این فناوری در ماشین ظرفشویی محبوب سری 800 بوش گنجانده شده است که دارای تنظیماتی با قیمت حدود 1000 دلار است. در حالی که این هنوز یک سرمایه گذاری قابل توجه است، اما نشان می دهد که فناوری در طول زمان در دسترس تر می شود.

آیا این تکنولوزی آینده است؟

زئولیت سریع، کارآمد، خودپرداخت کننده، بادوام و – کاملا صادقانه – عالی است. بر اساس آنچه اکنون می دانیم، ادغام زئولیت در ماشین ظرفشویی واقعاً یکی از آن نوآوری هایی است که به تدریج ممکن است صنعت ماشین ظرفشویی را متحول کند. اما در حال حاضر، بوش مالک این فناوری است. ما مشتاقانه منتظر ماشین های ظرفشویی بیشتری هستیم که از این ماده معدنی استفاده کنند تا ظروف خشک تری را به ما ارائه دهند. چه کسی نمی خواهد بگوید ظروف خود را با سنگ های گدازه قدرتمند خشک می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *