لوازم برقی

انواع پنکه چیست؟ چگونه بهترین گزینه را انتخاب کنیم؟

انواع-پنکه-چیست-فروشگاه-اینترنتی-مارکیزم

با نزدیک شدن به فصل گرما، همه افراد به فکر ایجاد هوایی خنک و مطبوع در فضاهای بسته می افتند. ایجاد هوای مطبوع به طرق مختلفی صورت می پذیرد که یکی از این روش ها، خرید پنکه است. پس در این صورت با سئوال “انواع پنکه چیست؟” مواجه می شویم. برای این پرسش پاسخی آماده کرده ایم که در ادامه مقاله به آن خواهیم رسید:

انواع پنکه

از عمده ترین دلایلی که افراد به سمت خرید پنکه جذب می شوند، هزینه و مصرف بالای برق توسط کولرهای آبی و گازی است. از طرفی برخی از فضاهای بسته و پرجمعیت و … حتی در فصول سر سال نیز نیاز به دستگاهی جهت جابه جایی هوا و تهویه آن دارند که پنکه می تواند این نیاز آن ها برطرف کند.

از آن جا که نیاز به خرید پنکه همواره در بین افراد حس می شود پس انواع مختلفی از آن در بازار یافت می شود که مهم ترین دسته بندی آن ها شمال موارد زیر است:

1- پنکه های سقفی

پنکه-سقفی-فروشگاه-اینترنتی-مارکیزم

ملموس ترین مثال برای این نوع پنکه ها، پنکه هایی است که در کلاس های درسی آن را در خاطر دارید. پنکه هایی که از سقف آویزان می شوند و عمدتا دارای پره های بسیار بزرگی هستند. این پنکه ها در فضاهایی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و از مهم ترین مزیت های آن ها، مصرف پایین برق توسط آن هاست. این پنکه ها با چرخید در بالای محیط بسته سبب جا به جایی هوا و ایجاد هوایی خنک می شوند.

پنکه های سقفی با انواع مدل های پره در بازار وجود دارند. هرچه این پره ها بزرگ تر و ضخیم تر باشند، توانایی آن ها در ایجاد هوایی مطبوع بالاتر است. از عمده ویژگی های این پنکه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم مصرف بودن
  • ظاهر و طراحی زیبا داشتن
  • دارای امکانات و تنظیمات مختلف
  • پنکه‌های سقفی همراه با روشنایی برای اتاق
  • قابل استفاده برای مناطق بسیار گرم و خشک
  • دارای ابعاد مختلف

2- پنکه رومیزی

پنکه-رومیزی-مارکیزم

در بررسی انواع پنکه چیست؟ به  پنکه رومیزی می رسیم! همان طور که از اسم آن مشخص است، این پنکه ها به حالت ایستاده بر روی میز قرار می گیرند و دارای ابعاد مختلف اما کوچک هستند که به راحتی می توان آن ها در فضاهای کوچک جای داد.

این دستگاه، وسیله ای مناسب برای خنک کردن فضاهایی همچون اتاق های مختلف خانه است. اکثر این مدل پنکه ها دارای پایه هایی قابل حمل هستند که می توان طول آن را نیز تنظیم نمود.

این پنکه ها که استفاده از آن ها از زمان های قدیم رواج داشته است، امروزه مدل های پیشرفته تری هستند. آن ها به موارد مختلفی مجهز شده اند که از جمله آن ها می توان به تایمر روشن و خاموش اتومات، دارابودن ریموت کنترل و تولید در اندازه‌ های متنوع کوچک‌تر اشاره نمود. منبع تغذیه اصلی این پنکه‌ ها جریان الکتریسیته است؛ اما در برخی از مدل‌ های کوچک‌ تر می‌ توانید به‌جای استفاده از دوشاخ برق از یک کابل USB نیز برای راه‌اندازی پنکه استفاده کنید.

  • گردش هوای مناسب
  • کوچک بودن و اشغال نکردن فضای زیاد
  • قابل استفاده در آشپزخانه
  • چندمنظوره بودن
  • قابلیت استفاده‌ی استراتژیک

3- پنکه های دیواری

پنکه-دیواری-پاساژ-اینترنتی-مارکیزم

این پنکه‌ ها معمولا در مغازه‌ های کوچک و همچنین اتاق های کوچک دیده می‌ شوند. موقع استفاده از این پنکه‌ ها، می‌ توانید آن را در هر ارتفاعی که مدنظر باشد قرار دهید. این پنکه‌ ها قابلیت چرخش به اطراف را دارند تا باد را به‌ طور کامل در محیط به گردش درآورند.

4- پنکه بدون پره

پنکه-بی-پره-پاساژ-اینترنتی-مارکیزم

انواع پنکه چیست؟ جدیدترین نوع پنکه: پنکه های بدون پره

این پنکه‌ ها از فناوری جالبی در بین پنکه‌ ها استفاده می‌کنند، که بسیار به نمونه های دیگر پنکه، پیشرفته تر است. این محصول پنکه‌ ای قوی‌ تر، ساکت‌ تر، ایمن‌تر و بدون پره را به ارمغان آورده است.  این نوع از پنکه وسیله‌ ای که با ترکیبی از فیزیک هوشمند و آیرودینامیک، هوایی که به درون آن نفوذ می‌ کند را چند برابر می‌ کند و درنتیجه از انرژی کمتری استفاده می‌ کند و صدای کمتری را نیز تولید می‌ کند. هوای ورودی از طریق پایه پنکه، توسط یک موتور بدون جاروبک جذب و از طریق حلقه بالایی بیرون فرستاده می‌ شود و از طریق سوراخ‌ های حلقه خارج می‌ شود.

این مدل پنکه که جدیدترین نوع در بازار است، شمایل گرد، استوانه‌ای یا مدل‌های فانتزی دارد که مناسب محل هایی است که کودکان و خردسالان در آن جا رفت و آمد دارند. اما توجه داشته باشید که قدرت این پنکه ها از نوع سقفی و یا رومیزی کمتر است.

5- پنکه مه پاش یا رطوبت ساز

پنکه-مه-پاش-فروشگاه-لوازم-خانگی-مارکیزم

مطمئنا در فصول گرم سال این نوع پنکه را در فضاهای خارجی همچون حیاط کافه ها و یا ورودی مغازه ها دیده اید! و یا از وجود آب در آن فضاها غافلگیر شده اید! رد شدن از زیر این پنکه‌ ها در هوای گرم احساس مطبوع و خوبی ایجاد می‌ کند و حس خنکی را به خوبی القا می کند. این پنکه‌ ها یک مخزن آب دارند و زمانی که آن‌ ها را روشن می‌ کنید، قطرات آب به بیرون پمپاژ می‌ شوند و تاثیر زیادی در خنک‌ سازی فضا دارند.

این نوع پنکه ها کاربردی در فضاهای بسته ندارند و بیشتر در فضاهای باز و مغازه ها استفاده می شوند.

6- پنکه برجی

پنکه-برجی-پاساژ-اینترنتی-مارکیزم

پنکه برجی مدرن ترین نوع پنکه است که می توان آن را در بازار پیدا کرد. این پنکه ها دارای ظاهری زیبایی هستند که به صورت ایستاده در کناری از اتاق قرار می گیرند. پره‌های این پنکه در فضای داخلی پوسته نصب شده‌ اند و هوا را از پایه‌ اصلی به داخل مکیده و سپس با زاویه 90 درجه‌ به داخل محیط می‌ فرستند.

توجه داشته باشید که استفاده از این دستگاه در فضاهای خیلی بزرگ مانند سالن های آرایشی و … کاربردی نخواهد داشت. بنابراین هنگام خرید فضایی که را می خواهید خنک کنید را در نظر داشته باشید.

7- پنکه های ایستاده

پنکه-ایستاده-فروشگاه-اینترنتی-مارکیزم

انواع پنکه چیست؟ پنکه‌ های ایستاده که به آن‌ ها پرتابل هم گفته می‌ شود، می‌ توانند در هر فضایی استفاده شوند. این پنکه‌ ها روی یک پایه‌ مقاوم و محکم سوار هستند و شما می‌ توانید ارتفاع آن‌ ها را در هر اندازه‌ ای که بخواهید به طور دلخواه تنظیم کنید.

این نوع پنکه ها در واقع کارایی شبیه به پنکه های برجی دارند اما با ظاهر و روش کاری متفاوت! این پنکه ها اغلب دارای ریموت کنترل از راه دور می باشند و بعضی از آن ها نیز وقتی کوتاه شوند قابلیت استفاده به‌ عنوان پنکه دیواری یا رومیزی را هم دارند.

8- پنکه های دستی

پنکه-دستی-مارکیزم

اگر از جمله افرادی هستید که گرمای محیط بیرون برای شما اذیت کننده است پیشنهاد می کنیم به فکر خرید یک پنکه دستی باشید تا همیشه بتوانید خود را خنک کنید. این مدل پنکه ها یا از منبع باتری تغذیه می کنند و یا به صورت شارژی هستند و در انواع و ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند. به دلیل اینکه باید در دست قرار بگیرند و قابل حمل باشند، بنابراین وزنی بسیار سبک و ابعاد عمدتا کوچکی دارند. این وسیله جایگزین مناسبی برای بادبزن می باشد.

بررسی مدل های مختلف پنکه ها و در نظر گرفتن مزایا و معایب هر یک از آن ها کمک می کند تا بهترین مدل را برای کاربری خاص خود، انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *