لوازم برقی

لیست ویژگی های جاروبرقی خوب که قبل از خرید باید بدانید!

ویژگی-های-جاروبرقی-خوب-فروشگاه-اینترنتی-لوازم-خانگی-مارکیزم

در دنیای مدرن که برای تسهیل در انجام هر کاری، وسیله ای برای آن ساخته شده تا انسان ها بتوانند در وقت خود صرفه جویی کنند؛ مسلما برای پاکیزگی محیط اطراف نیز، وسایل کاربردی فراوانی وارد بازار شده است. جاروبرقی یکی از مهم ترین و قدیمی ترین وسایل برقی ساخته دست انسان است که کمک شایانی به نظافت محیط های گوناگون می کند. این وسیله در ابعاد و مدل های گوناگون عرضه می شود که همین امر باعث شده تا با مقاله ” ویژگی های جاروبرقی خوب “ همراه شما باشیم.

ویژگی های جاروبرقی خوب

امروزه، برندهای مختلف داخلی و خارجی در زمینه طراحی و تولید انواع مدل های جاروبرقی فعالیت می کنند. اگر سری به بازار و یا فروشگاه های لوازم خانگی بزنید، متوجه حجم بالای تنوع آن خواهید شد. بعضی از این ویژگی ها مانند رنگ، سایز و … بستگی به استفاده شما از جاروبرقی و یا سلیقه شما دارد. اما از طرف دیگر لیستی از ویژگی ها هستند که باید بر اساس مرغوبیت کالا، در نظر گرفته شود.

در ادامه با این لیست آشنا خواهید شد تا در هنگام خرید بدانید باید به چه نکات ریز و حائز اهمیتی دقت کنید:

قدرت مکش جاروبرقی

قدرت-مکش-جاروبرقی-فروشگاه-اینترنتی-لوازم-خانگی-مارکیزم

بر طبق اصول، هرچه قدرت مکش جاروبرقی بیشتر باشد، قدرت تمیز کردن آن هم بیشتر است. این ویژگی در اکثر جاروبرقی ها قابل تنظیم است و برای سطوح مختلف باید قدرت مکش منحصر به همان سطح را تنظیم کرد، برای مثال قدرت مکش بر روی فرش تنظیمات متفاوتی از قدرت مکش بر روی سرامیک را دارد. قدرت مکش بر روی فرش نباید زیاد باشد زیرا در اثر طول زمان، موجب فرسودگی و از بین رفتن فروش خواهد شد.

معمولاً قدرت مکش یک جاروبرقی بین ۲۸۰ تا ۵۰۰ وات است. در نظر گرفتن طیف وسیعی از مکش در این دستگاه کمک می کند تا بتوان سطوح متفاوت را با آن به خوبی تمیز کرد.

برخی از جاروبرقی ه علاوه بر مکش گرد و خاک و اشیاء جامد کوچک، دارای قابلیت مکش مایعات نیز هستند؛ حتی برخی از آنها می توانند بنزین و روغن را از روی سطوح پاک کنند. اگر تمیز کردن مایعات ریخته شده برای شما اهمیت دارد، به دنبال این آپشن در جاروبرقی خود باشید!

صدای خروجی از جاروبرقی:

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب جاروبرقی، میزان آلودگی صدای تولیدی از آن است. در گذشته یکی از اصلی ترین مشکلاتی که هنگام استفاده از جاروبرقی وجود داشت، صدای بیش از حد بلند آن ها بود که در هنگام روشن بودن آن ها، هیچ صدای دیگری به گوش نمی رسید!

اما در این بحث یک مسئله مهم وجود دارد: هر چه یک جاروبرقی قدرت بیشتری داشته باشد، صدایی که از آن شنیده می شود نیز بالاتر است.

اما تلاش تولید کنندگان این است که بدون کاهش در قدرت موتور دستگاه، بتوان آلودگی صوتی آن را کم کرد. دستگاه هایی که بازه صدای تولیدشده توسط آن ها بین ۷۱ تا ۹۲ دسی بل است، از جمله وسایلی هستند که صدای کمتری تولید می نمایند. اگر بر روی دستگاه هیچ اطلاعاتی در مورد این ویژگی ثبت نشده، می توانید از فروشنده بخواهید تا در حضور شما آن را روشن کند. این حرکت کمک می کند تا به خوبی متوجه شوید که زمانی که دستگاه روشن است، کسی که مشغول جاروبرقی کشیدن است متوجه صداهای دیگر می شود یا خیر!

فیلتر:

در مبحث ویژگی های جاروبرقی خوب، به فیلترها می رسیم! فیلتر ها در قسمت تصفیه هوای دستگاه کاربرد دارند. هر جاروبرقی یک سیستم تصفیه هوا دارد. برای آن که هوایی که به خارج از دستگاه فرستاده می شود همراه با کمترین میزان گرد و غبار باشد، فیلتر در آن تعبیه کرده اند. در گذشته جاروبرقی های صنعت هسته ای دارای این نوع فیلتر بود. اما امروزه، فیلترها به عنوان نوعی آپشن در تمام جاروبرقی های موجود در بازار وجود دارد!

حال آن که چه مدل فیلتری در دستگاه وجود داشته باشد نیز بسیا حائز اهمیت است. از بهترین انواع فیلترها، فیلتر هپا می باشد. فیلتر های هپا، از ورق های نازک فایبرگلاس و آکاردئون می باشند که می تواند کوچک ترین ذرات گرد و غباری که در هوا وجود دارد را به خود جذب کند.

عمر این فیلترها نیز متفاوت است. بدین شکل که برخی فیلترها را می توان به صورت سالیانه تعویض کرد و برخی دیگر لازم است تا چند بار در سال تعویض شوند.

مطالب مرتبط:

غذاساز به یکی از پرکاربردترین وسایل برقی آشپزخانه تبدیل شده است. برای رسیدن به پاسخ برای سوال غذاساز چیست؟ بیشتر بخوانید!

میزان مصرف برق:

میزان مصرف برق یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید هر نوع وسیله برقی می باشد که می تواند بر روی خرید کردن یا نکردن آن کالا تاثیر بگذارد. عمدتا میزان مصرف برق، بر روی بدنه دستگاه درج می گردد. اگر می خواهید بدانید که این وسیله برقی تا چه میزان انرژی مصرف می کند می توانید میزان برق مصرف دستگاه را در میزان تعرفه برق ضرب کرده و متوجه شوید که خرید و به کار بردن این دستگاه تا چه اندازه می تواند هزینه های ثابت خانواده شما را بالا برده و تحت تأثیر قرار دهد.

وزن جاروبرقی:

وزن-جاروبرقی-فروشگاه-اینترنتی-لوازم-خانگی-مارکیزم

سبکی دستگاه یکی از مسائل مهمی است که در هتگام خرید لحاظ می شود. این یکی از ویژگی های جاروبرقی خوب است زیرا می توان به راحتی آن را حمل کرد. و همچنین تمام اعضای خانواده می توانند با سهولیت از آن استفاده کنند. سبکی دستگاه شامل قسمت بدنه و همچنین لوله آن می شود زیرا لوله های سنگین موجب می شود تا شخص هنگام استفاده از آن، دچار مشکل شود.

دارا بودن لوله تلسکوپی:

اگر طول لوله جاروبرقی کوتاه باشد منجر به آسیب های مفصلی خواهد شد، زیرا حین کار مجبور می شوید که بدن خو را به سمت پائین خم کنید. از سوی دیگر لوله های بلندتر از دو متر نیز موجب کاهش قدرت مکش جاروبرقی می شوند. مزیت لوله های تلسکوپی، تنظیم طول آن متناسب با قد خودتان است.

علاوه بر آن می توانید نقاطی را که دسترسی به آن دشوار است را نیز تمیز کنید!

طول سیم:

طول سیم نباید کوتاه و غیراستاندارد باشد. زیرا مجبور می شوید که به طور مرتب سیم را از یک پریز برق به پریز دیگر وصل کنید. این امر موجب خستگی بیشتر و کلافگی شخص استفاده کننده می شود. اندازه استاندارد برای طول سیم، 6 تا 9 متر است.

جنس بدنه اصلی:

جنس-بدنه-اصلی-فروشگاه-اینترنتی-لوازم-خانگی-مارکیزم

جاروبرقی دسگاهی است که معمولاً بر روی زمین کشیده می شود. به همین دلیل، بدنه آن در تمام مدت در معرض خرابی و یا ایجاد خط و خش قرار دارد. درست است که طراحی این دستگاه بر روی کارکرد آن تأثیری ندارد. اما برای برخی افراد مهم است که دستگاهی که از آن استفاده می کنند ظاهر زیبا و تمیز داشته باشند. اگر جنس بدنه جارو برقی و همچین لوله آن، از فلزی مرغوب باشد، احتمال خرابی و ضرب دیدگی هنگام برخورد با مبل، دیوار و اشیای دیگر کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *