ظروف چینی

تفاوت ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی در چیست؟

تفاوت-ظروف-چینی-هتلی-با-ظروف-چینی-خانگی-مارکیزم-1

استفاده از ظروف چینی در خانه ها، رستوران ها، هتل ها و … در مقایسه با با انواع ظروف دیگر، بسیار بیشتر است.  حال این ظروف، بسته به نوع استفاده با هم متفاوت است! به عنوان مثال سرویس چینی که شما در خانه خود از آن استفاده می کنید همانی نیست که در رستوران ها بر روی آن ها غذا نوش جان می کنید! از نظر ساختار، نحوه تولید، مقاوت، ظاهر و … به یکدیگر شباهتی ندارند. در مقاله به بررسی تفاوت ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی می پردازیم. پس اگر از ذغذغه های شماست، همراه ما باشید.

انواع ظروف چینی خانگی و ظروف چینی هتلی همان ظروف ساخته شده از سرامیک هستند که در پروسه تولید و تحت دمای کوره به ظروف چینی تبدیل شده اند. از پروسه ساخت و تولید چینی که بگذریم همیشه بحث چینی مرغوب و نامرغوب وجود دارد که در مورد تشخیص مرغوب بودن و یا نبودن آن، در ادامه بیشتر خواهیم گفت. ابتدا از تفاوت ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی می گوییم و بعد به مرغوب بودن کالا توضیح خواهیم داد.

تفاوت های اساسی ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی

ضد باکتری بودن ظروف چینی هتلی

ظروف چینی هتلی از مرغوب ترین سرویس‌ های چینی در بازار می باشند و کمترین منافذ ریز را دارند. این منافذ بسیار ریز می‌ تواند منشا بسیاری از آلودگی‌ های مواد غذایی در هتل‌ ها باشد. بنابراین کیفیت بالا، مرغوب بودن کالا و ریز بودن منافذ، باعث جلوگیری از تجمع آلودگی های و مواد غذایی می شود. این امر موجب بالا رفتن عمر مفید این ظروف نیز می شود، زیرا دیگر لازم نیست برای جلوگیری از بیماری های ناشی از آلودگی ها، سرویس های چینی را مکررا تعویض کنید.

شستشوی ظروف چینی هتلی

تفاوت-ظروف-چینی-هتلی-با-ظروف-چینی-خانگی-مارکیزم-2

ظروف چینی هتلی در معرض مواد رنگی حاصل از خوراکی‌ ها و نوشیدنی‌ ها قرار دارند بنابراین لازم است تا همیشه بدون لک باشند. از طرفی، وجود لک ها باعث نارضایتی مشتری ها شده و حس ناخوشایندی را به آن ها القا می کند، همین جزییات ریز، در دراز مدت، تعداد مشتریان هتل و یا رستوران را کاهش می دهد.

از طرفی، استفاده از مواد شیمیایی قوی و سفید کننده ایده مناسبی برای حفظ تمیزی سرویس های چینی نیست. به همین دلایل ظروف چینی هتلی به گونه ای تولید شده اند که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند و همچنین به سادگی کثیف نمی‌ شوند و لکه ها به راحتی از روی آن ها پاک می شوند.

ظروف چینی هتلی قابلیت استفاده در ماکروویو را دارند!

ظروف چینی هتلی را می توان در داخل ماکروویو قرار داد زیرا از شوک پذیری بالایی برخوردارند، ولی ظروف چینی خانگی را نمی‌ توان در داخل ماکروویو قرار داد زیرا سبب آسیب رساندن به سطح چینی می‌ شود. (زیرا ظروف چینی خانگی از مقاومت کم تری برخوردارند، این را از وزن و ضخامت آن ها نیز می توان تشخیص داد)

مقاومت بالای ظروف چینی هتلی در مقابل ضربه و لب پر شدن

تفاوت-ظروف-چینی-هتلی-با-ظروف-چینی-خانگی-مارکیزم-3

استفاده ی بالا و زیاد از ظروف چینی هتلی باعث می‌ شود تا سرویس غذاخوری در معرض آسیب های بیشتری قرار داشته باشد. (این ظروف دائما در حال حمل شدن توسط افراد مختلف هستند و در این بین احتمال افتادن، سر خوردن از روی دست، و … بسیار زیاد است) البته ظروف چینی مرغوب با مواد اولیه با کیفیت ساخته شده‌ اند و در تولیدشان به استحکام خوبی رسیده‌اند، ولی همیشه جنس ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی از لحاظ مقاومت و استحکام تفاوت داشته و دارد.

ظروف چینی هتلی سنگین تر از ظروف چینی خانگی هستند و دارای لبه‌ های زخیم‌ تری هستند. به دلایلی که ذکر شد، عمر ظروف چینی هتلی از ظروف چینی خانگی بیشتر است. به عنوان مثال ممکن است دیده باشید در رستورانی بشقابی بر روی زمین می افتد اما نمی شکند و یا حتی لب پر هم نمی شود!

رنگ ظروف چینی هتلی

تفاوت-ظروف-چینی-هتلی-با-ظروف-چینی-خانگی-مارکیزم-4

از دیگر تتفاوت ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی در رنگ سرویس های غذاخوری است. اگر دقت کرده باشید ظروف چینی هتلی اغلب بدون طرح و یک دست سفید هستند (در بعضی مواقع با یک نوار طراحی شده از نقش و نگار در دور ظروف) ولی ظروف چینی خانگی در طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف طراحی، تولید و عرضه می‌ شوند.

امکان سفارش طرح های اختصاصی برای ظروف چینی هتلی

اگر دقت کرده باشید بر روی ظروف چینی موجود در اغلب رستوران ها و هتل، لوگو، آرم و یا اسم آن جا بر روی ظروف حک شده است. رستوران ها و هتل ها به دلیل نیاز آن ها به تعداد انبوه، می توانند به کارخانه تولیدی، خود طرح مدنظر و تعداد ظروف مورد نیاز خود را سفارش داده تا به صورت اختصاصی تولید شوند.

تعداد و سایز ظروف چینی

تفاوت-ظروف-چینی-هتلی-با-ظروف-چینی-خانگی-مارکیزم-5

برخلاف ظروف چینی خانگی تعداد قطعه های ظروف چینی در هتل‌ ها بسیار بیشتر است. به طور معمول برای پذیرایی از مهمان‌ ها و مشتریان در هتل از ظروف غذاخوری بزرگتر استفاده می‌ شود. اندازه متفاوت ظروف غذاخوری و تعداد بالای آن باعث شده تا حمل و نقل ظروف در هتل‌ ها سخت تر و دشوارتر باشد. (موضوعی که پیش تر به آن اشاره کردیم)

برای همین لازم است که همیشه تعداد بیشتری ظرف در انبار هتل‌ ها باشد. انواع ظروف چینی هتلی با استحکام، شفافیت و تنوع بالا تولید شده. که علاوه بر شیک و لوکس بودن از لحاظ بهداشتی نیز ایده آل است.

مزیت دکوراسیون داخل لعابی ظروف هتلی

با بالا تر رفتن تکنولوژی (در بحث ما، که تولید ظروف چینی است) در تولید ظروف چینی علاوه بر دکوراسیون رو لعابی، تولید کنندگان ظروف چینی هتلی از دکور داخل لعابی نیز برای ظروف خود استفاده می کنند.
در این روش لعاب چینی به صورت پوششی بسیار سخت داخل ظرف را پوشانده. و اجازه برخورد مواد غذایی با مواد شیمیایی و رنگ های صنعتی را نمی دهد. این روش باعث درخشندگی مضاعف و براقی ظروف می شود و همچنین در اثر تکرار شستشو داخل ماشین های ظرفشویی با حرارت بالا و شوینده های قوی، این ظروف درخشندگی و استحکام خود را از دست نمی دهد.

تشخیص مرغوب بودن ظروف چینی:

  • ظروف چینی مرغوب با مواد استاندارد ساخته شده و فاقد ترکیبات زیان آور برای سلامتی انسان است. ﺳﺮب و ﻛﺎدﻣﯿﻮم در تولید و رنگ های به کار رفته در ظروف چینی خانگی و ظروف چینی هتلی به کار می رود.
  • چینی های استاندارد که دارای پروانه ساخت هستند. دارای کمترین میزان از فلزات سنگین سرب و کادمیوم می باشند و غذا خوردن در آن ظروف، مشکلی ایجاد نمی کند.
  • ظروف چینی برای مصرف در منزل و یا سالن های غذاخوری باید ضد آب باشند . جذب آب در سرویس های چینی یکسان نیست ولی همیشه ظروف چینی خانگی و ظروف چینی هتلی مرغوب دارای ضریب نفوذ آب بسیار کمتری هستند.
  • در هنگام خرید ظروف چینی دقت کنید که لعاب روی ظروف دارای موج و پوسته اضافی نباشد. و به صورت کاملا یک دست سطح ظرف را پوشش داده باشد.
  • وجود هر گونه ترک، موج و برجستگی ناهمگون روی سطح چینی نشان دهنده عدم مرغوبیت آن است. سطح ظروف چینی مرغوب صیقلی و صاف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *