لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

لیست لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه که قبل از خرید باید تهیه کنید!

اگر قصد تغییر وسایل خانه و آشپزخانه خود را دارید و یا اگر در شرف ازدواج هستید و به دنیال خرید جهیزیه، باید لیستی از اقلام مورد نیاز تهیه کنید که شامل همه وسایل ضروری باشد تا در هنگام خرید دچار سردگمی نشوید، و از طرفی خرید مهم ترین وسایل را در اولویت قرار دهید. ما در این مقاله لیستی از لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه ارائه داده ایم تا با توجه به آن، برنامه ریزی برای خرید برای شما راحت تر گردد و همچنین، وسیله ای را از قلم نندازید!

لیست لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه

با تهیه این لیست یک ذهنیت کلی به دست خواهید آورد تا بخه وسیله آن بودجه بندی لازم رانیز انجام دهید. همان گونه که می دانید لوازم برقی چه در آشپزخانه و چه برای بخش های دیگر خانه، از مهم ترین وسایل است که خرید آن ها بسیار ضروری است، زیرا مهم ترین کاربردها و نقش ها در زندگی روزمره دارند.

در مقاله های دیگر به دیگر لوازم و وسایل ضروری به صورت مفصل خواهیم پرداخت. اما در ادامه لیستی ارائه خواهیم کرد که البته در بین آن ها اقلامی وجود دارد که خرید آن ها ضروری نیست اما بسیار کاربردی بوده و به شما کمک خواهند کرد.

توجه داشته باشید برخی از این اقلام ضروری نیستند و ما سعی کردیم تا حدودی به ترتیب اولیت بندی آن ها توضیح دهیم:

  1. یخچال و فریزر
  2. ماشین لباسشویی
  3. اجاق گاز
  4. چرخ گوشت
  5. ماشین ظرفشویی
  6. مایکروویو یا ماکروفر
  7. توستر
  8. غذاساز
  9. آبمیوه گیری
  10. همزن برقی
  11. آرام پز
  12. پلوپز
  13. بخارپز
  14. سرخ کن
  15. قهوه ساز
  16. چایی ساز
  17. ساندویچ ساز
  18. خردکن و مخلوط کن
  19. گوشت کوب برقی
  20. سبزی خردکن
  21. کباب پز برقی
  22. آسیاب

1- یخچال و فریزر

لوازم-برقی-مورد-نیاز-آشپزخانه-مارکیزم-یخچال-و-فریزر-02

اهمیت وجود یخچال و فریزر در خانه در زندگی مدرن امروزه بر هیچ کس پوشیده و پنهان نیست! این روزها انواع مختلفی در ابعاد و سایزهای متفاوتی توسط برندهای زیادی تولید و ارائه می شود که در بازار موجود می باشند. یخچال فریزر بالا، فریز پایین، یخچال توکار، دوقلو، هتلی، در فرانسوی و ساید بای ساید از جمله آن ها هستند. این انتخاب شماست که با توجه به بودجه، نیاز، سلیقه و ابعاد و مساحت آشپزخانه خود کدام یک را انتخاب و خریداری می کنید.

2- ماشین لباس شویی

لوازم-برقی-مورد-نیاز-آشپزخانه-مارکیزم-ماشین-لباسشویی-03

دیگر مانند گذشته و در زندگی شهر نشینی که اغلب مردم ساکن آپارتمان هستند، نمی توان رخت های کثیف را با تشت در حیاط خانه خود شست! به همین منظور ماشین لباس شویی به کمک آمده تا به وسیله این ابزار برقیف کار ما راحت تر گردد. در خانه های ایرانی ماشین لباس شویی اغلب در آشپزخانه جای می گیرد مگر آنکه در خانه فضایی به عنوان لاندری تعبیه شده باشد.

ماشین لباسشویی نیز مانند یخچال در ابعاد متفاوت و طرح های مختلفی ارائه می شود که برندهای زیادی محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند. به دلیل بالا بودن نوسان قیمت نمی توان بازه قیمت درستی را معرفی کرد، بنابراین برای اطلاع از قیمت ها باید از فروشگاه های مجازی و یا حضوری کمک بگیرید.

3- اجاق گاز

لوازم-برقی-مورد-نیاز-آشپزخانه-مارکیزم-اجاق-گاز-04

برخی از اجاق گازهای توکار هستند که به وسیله برق کار می کنند که دارای صفحاتی از جنس شیشه، لعاب و یا استیل هستند. اما اگز تمایلی به نصب اجاق گازهای توکار ندارید می توانید مدل های دیگری را انتخاب و خریداری کنید.

4- چرخ گوشت

لوازم-برقی-مورد-نیاز-آشپزخانه-مارکیزم-چرخ-گوشت-05

اگر می خواهید از بهداشت گوشت های چرخ کرده خود اطمینان داشته باشید و یا از مرغ چرخ کرده و گوشت چرخ کرده ر آشپزی خود زیاد استفاده می کنید بهتر است یک چرخ گوشت برای آشپزخانه خود تهیه کنید. چرخ گوشت از دیگر لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه می باشد که کمک زیادی به شما در جهت پخت غذا خواهد کرد.

5- ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی-مارکیزم

گرچه بسیاری از ایرانیان همچنان به روش دستی ظرف های خود را می شوییند (که البته این روش عمر مفید ظروف شما را بالا می برد و حتی توصیه شده در شستشوی بسیاری از ظروف چینی و سرامیکی از ماشین ظرفشویی استفاده نشود) اما نمی توان کارایی بالای آن را انکار کرد!

ماشین ظرفشویی نیز از دیگر لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه که در مدل های رومیزی، توکار و ایستاده در ابعاد و رنگ های متفاوت توسط برندهای متفاوت به بازار عرضه شده است.

6- مایکروویو یا ماکروفر!

مایکروویو

سرعت در پخت و پز در زندگی امروزه از اولویت های مهم است زیرا همچون گذشته، خانم ها تمام وقت خود را در خانه و به درست کردن غذا و دیگر کارهای خانه، نمی گذارند. به همین منظور می خواهند در کمترین زمان ممکن به کارهای خانه از جمله آشپزی رسیدگی کنند.

مایکروویو از دیگر لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه می باشد که این روزها نقش مهمی در آشپزخانه ایفا می کنند. بسیاری از افراد ماکروویو و ماکروفر را یکی می دانند! به همین دلیل به تفاوت میان آن ها هنگام خرید دقت نمی کنند. تفاوت این دو وسیله برقی در این است که، در ماکروویو برای گرم نمودن و یا پخت و پز از دما، گرما و همچنین اشعه wave استفاده می شود. در صورتی که در ماکروفر این فرایندها بدون استفاده از اشعه wave انجام می شوند.

این دستگاه را می توانید در بازار و در نوع ها و ابعاد مختلف پیدا و خریداری کنید.

7- توستر:

توستر از دیگر لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه می باشد که البته از وسایل ضروری نیست اما وجود آن در آشپزخانه به تسهیل کارها کمک فراوانی می کند. از توسترها برای گرم کردن نون استفاده می شود. مدل دیگر نیز با نام اون توستر در بازار موجود است که ذوب نمودن پنیر، گرم کردن غذا به میزان کم و … از کارکردهای آن است.

8- غذاساز:

لوازم-برقی-مورد-نیاز-آشپزخانه-مارکیزم-غذاساز-09

غذاسازها نیز از دیگر لوازم های برقی آشپزخانه هستند که در سه سایز (کوچک، بزرگ و متوسط) در بازار موجود می باشند. هر کدام از این سایزها دارای قطعات مشخصی هستند که هر کدام موجب کارکردی خاص می شود.

9- آبمیوه گیری:

برای نوشیدن آبمیوه طبیعی وجود یک آبمیوه گیری در آشپزخانه ضروری است. این آبموه گیری ها در ابعاد و کارکردهای متفاوتی در بازار موجود است که توسط برندهای مختلفی تولید شده اند.

10- همزن برقی:

همزن برقی ها نیز از دیگر لوازم برقی مورد نیاز آشپزخانه می باشند. البته این محصول جزو ضروریات لیست نمی باشد اما وجود آن در آشپزخانه در پخت و پز به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

این همزن ها به دو نوع دسته بندی می شوند. نوع اول دارای پارچ و یا کاسه است. که درون آن تیغه وجود دارد. نوع دیگر آن نیز به گونه ای است که همزن درون یک کاسه قرار می گیرد. در این نوع همزن برقی نیازی به دخالت دست نیست.

11- آرام پز:

آرام پز جزو لوازم برقی می باشد که وجود آن در آشپزخانه ضروری نیست اما بسیار کمک کننده می باشند که میزان ضرورت وجود آن کاملا به سبک آشپزی فرد بستگی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد اصلا از این وسیله استفاده نمی کنند و برخی دیگر در موارد متعدد و به صورت روزانه آن را مورد استفاده قرار می دهند. این دستگاه امکان پخته شدن غذا در عدم حضور و یا عدم مراقبت شما در دمای پایین و برای زمان طولانی را فراهم می کند.

12- پلوپز:

لوازم-برقی-مورد-نیاز-آشپزخانه-مارکیزم-پلوپز-13

از دیگر لوازم برقی جهیزیه عروس می توان به پلوپز اشاره نمود. که به انواع چند کاره، تک کاره، دارای صفحه نمایش و … تقسیم بندی می شوند. که با توجه به میزان نیاز فرد می توان آن را تهیه نمود.

13- بخارپز:

بخارپز کردن یک روش بهداشتی برای پخت سبزیجات می باشد که با حفظ ارزش غذایی، به روش صد در صد سالم و رژیمی غذا را تهیه می‌کند. همچنین می توان از این شیوه برای پخت گوشت و مزغ و دیگر مواد غذایی استفاده کنید.

بخارپزها در ابعاد و مدل های گوناگون در بازار موجود است.

14- سرخ کن:

سرخ کن ها نیز از دیگر وسایل برقی مورد استفاده در آشپزخانه هستند. که به انواع مختلفی تقسیم می شوند. سرخ کن های معمولی و الکتریکی، بدون روغن یا کم روغن و مینی سرخ کن ها از جمله آن ها هستند. سرخ کردن انواع مواد غذایی به وسیله سرخ کن ها بسیار راحت تر خواهد شد.

15- قهوه ساز و چایی ساز:

برخی از افراد خوردن قهوه را به چای و سایر نوشیدنی های گرم ترجیح می دهند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، قطعا قرار دادن قهوه ساز در لیست جهیزیه شما بسیار کارآمد خواهد بود.

  • ساندویچ ساز
  • خردکن و مخلوط کن
  • گوشت کوب برقی
  • سبزی خردکن
  • کباب پز برقی
  • آسیاب

نیز از دیگر وسایل آشپزخانه هستند که خریدن آن بستگی به بودجه و نیاز شما دارد.

هنگام خرید لوازم برقی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • بررسی میزان ضرورت هر کدام
  • توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش
  • حذف موارد غیر ضروری از لیست
  • میزان مصرف انرژی هر یک از وسایل برقی
  • توجه به مساحت آشپزخانه و تعداد کابینت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *