لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم؟ آشنایی با ترفندهای کارآمد

چگونه-مایکروویو-را-تمیز-کنیم؟-آشنایی-با-ترفندهای-کارآمد

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم؟ اگر مایکروویو شما بقایایی از وعده های غذایی دیشب و یا هفته گذشته دارد، به هیچ عنوان اجازه دهید آن ها برای مدت طولانی باقی بمانند. آن چیزهای چسبنده برای همیشه به خود متصل می شوند. در حالی که قانون سختی در مورد نحوه تمیز کردن داخل مایکروویو وجود ندارد، عاقلانه است که هفته ای یک بار آن را پاک کنید. یا زمانی که لکه های زیادی وجود دارد.  برای کمک به شما در یافتن بهترین راه‌ های تمیز کردن مایکروویو،در این مقاله صحبت کرده ایم تا بتوانید با ترفندهای مختلف به خوبی آشنا شوید.

آشنایی با ترفندهای “چگونه مایکروویو را تمیز کنیم؟”

از ذرات پاشیده شده که می توانند روی غذای شما پوسته شوند تا لکه هایی که آشپزخانه شما را آشفته نشان می دهند، یک مایکروویو کثیف می تواند آزاردهنده باشد. از موضوعات زیر انتخاب کنید تا نحوه تمیز کردن آسان مایکروویو، داخل و خارج، با محصولات معمولی خانگی مانند سرکه و جوش شیرین را بیاموزید.

دستورالعمل تمیز کردن مایکروویو

دستورالعمل-تمیز-کردن-مایکروویو

احتمالاً نیازی به خرید هیچ محصول تمیزکننده ای ندارید. بیشتر چیزهایی که نیاز دارید احتمالاً از قبل در انبار شما هستند. برای رسیدگی به آشفتگی‌های داخل مایکروویو، باید یک معجون جادویی برای شکستن و نرم کردن چربی و گنک عمدی ایجاد کنیم. این را می توان با سرکه، آب لیمو یا جوش شیرین درست کرد، اما اجازه دهید با سرکه شروع کنیم.

دستیابی به یک مایکروویو تمیز و درخشان در داخل و خارج می تواند در چند مرحله ساده انجام شود. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا بیاموزید که چگونه فضای داخلی، صفحه گردان و بیرونی مایکروویو خود را به طور کامل تمیز کنید.

تدارکات برای “چگونه مایکروویو را تمیز کنیم؟”

  • ظرف قابل استفاده در مایکروویو
  • اب
  • مایع ظرفشویی
  • پارچه یا اسفنج نرم
  • اسپری تمیز کننده فولاد ضد زنگ (اختیاری)
  • سرکه (اختیاری)
  • آب لیمو (اختیاری)
  • جوش شیرین (اختیاری)

نحوه تمیز کردن مایکروویو با سرکه:

نحوه-تمیز-کردن-مایکروویو-با-سرکه

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم با سرکه؟ تنها در دو مرحله آسان، می‌توانید از سرکه (یکی از موارد ضروری برای تمیز کردن خانه!) برای تمیز کردن مایکروویو خود استفاده کنید. در اینجا دستورالعمل های Reichert آمده است.

  • 1/2 فنجان آب
  • 1/2 فنجان سرکه سفید
  • یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو
  • اسفنج مرطوب یا پارچه میکروفیبر
  1. آب و سرکه را در یک کاسه بریزید و در مایکروویو قرار دهید تا مخلوط به جوش بیاید و پنجره بخار شود.
  2. اجازه دهید مایکروویو چند دقیقه خنک شود، سپس داخل آن را با اسفنج یا پارچه پاک کنید.

در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو، 2 قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید. سرکه سفید و 2 فنجان آب. این محلول آب را در مایکروویو کثیف قرار دهید و به مدت 5 دقیقه بپزید تا معجون شروع به حباب زدن کند. قبل از باز کردن درب، بگذارید کاسه به مدت 15 دقیقه در مایکروویو بماند. می بینید که تراکم شروع به شکل گیری می کند، که به از بین بردن کثیفی کمک می کند، و اساساً با بخار، تجمع را تمیز می کند. با احتیاط (با دستکش های فر)، کاسه داغ، بشقاب شیشه ای و میز گردان را از مایکروویو خارج کنید و شروع به پاک کردن داخل آن با یک پارچه میکروفیبر کنید.

اگر کثیفی و مواد غذایی چسبیده باقی ماند، یک اسفنج را در محلول تمیز کننده فرو کنید و به آرامی بشویید. یا از یک پارچه مرطوب و مقداری صابون ظرفشویی یا سفید کننده رقیق شده برای درمان لکه های مخصوصاً سرسخت استفاده کنید. همین روش را روی صفحه گردان و صفحه شیشه ای خود در خارج از مایکروویو اعمال کنید. پس از اتمام شستشو، تمام قطعات را دوباره کنار هم قرار دهید و داخل مایکروویو شما باید مانند نو براق شود.

نحوه تمیز کردن مایکروویو با آب لیمو:

نحوه-تمیز-کردن-مایکروویو-با-آب-لیمو

برای تمیز کردن طبیعی مایکروویو با آب لیمو، این مراحل ساده را دنبال کنید.

  • 1 عدد لیمو
  • یک پارچه یا پارچه تمیز
  • یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو
  • حدود 1/2 فنجان آب

تمام آب لیمو را از لیموی خود در کاسه فشار دهید و با 1/2 آب ترکیب کنید. مخلوط را برای چند دقیقه گرم کنید و سپس بگذارید [در مایکروویو] بماند قبل از اینکه آن را پاک کنید. بخار می تواند به از بین بردن لکه های چسبیده کمک کند. امتیاز: مایکروویو شما اکنون بوی تازه لیمویی خواهد داد!

اگر در انبارتان سرکه ندارید (یا چیز دیگری می خواهید که بوی پاپ کورن سوخته را خنثی کند) به جای آن از آب لیمو استفاده کنید. برای این کار، آب 1 لیمو را با 1 فنجان آب ترکیب کنید. و اگر می خواهید آن را با بوی خنثی تری تغییر دهید، آیا می توانم جوش شیرین را پیشنهاد کنم؟ فرآیند در اصل یکسان است: 2 قاشق غذاخوری را مخلوط کنید. جوش شیرین با 1 فنجان آب، مایع را به مدت 5 دقیقه در مایکروویو قرار دهید، اجازه دهید 15 دقیقه بماند و آن را بشویید.

فراموش نکنید که قسمت بیرونی مایکروویو خود را نیز تمیز کنید. اسفنج، پاک کن جادویی یا حوله خود را در همان محلولی که برای تمیز کردن داخل مایکروویو استفاده کردید فرو کنید و شروع به پاک کردن کناره های مایکروفر از جمله درب مایکروویو کنید. رطوبت باقیمانده را با دستمال کاغذی یا پارچه تمیز خشک کنید. عقب بایستید و نحوه درخشش مایکروویو خود را تحسین کنید.

نحوه تمیز کردن مایکروویو با جوش شیرین:

نحوه-تمیز-کردن-مایکروویو-با-جوش-شیرین

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم با جوش شیرین؟ تمیز کردن مایکروویو با جوش شیرین مانند تمیز کردن آن با سرکه یا لیمو است.

  • جوش شیرین
  • یک پارچه کهنه/تمیز
  • یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو
  • آب گرم

چند قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید.

جوش شیرین یک ماده معمولی خانگی است که می تواند جایگزین مناسبی برای سایر روش های تمیز کردن باشد. از آن برای تمیز کردن مایکروویو خود با پاشیدن چند قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک ظرف کوچک و پر از آب استفاده کنید. آب را به مدت 5 دقیقه در مایکروویو قرار دهید و قبل از برداشتن ظرف را بگذارید تا خنک شود. داخل مایکروویو خود را با یک اسفنج یا پارچه نرم پاک کنید تا مواد گیر کرده را پاک کنید. درباره نحوه استفاده از جوش شیرین برای حذف بوی سوختگی از مایکروویو بیشتر بدانید.

نحوه تمیز کردن فیلترهای مایکروویو با صابون ظرفشویی:

نحوه-تمیز-کردن-فیلترهای-مایکروویو-با-صابون-ظرفشویی

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم با صابون ظرفشویی؟ مایکروویوهای رومیزی فیلتر ندارند، اما مایکروویوهای بالاتر از محدوده با فن های اگزوز فیلتر دارند. این دریچه ای است که هنگام پخت و پز روی اجاق گاز روشن می کنید تا به دود و چربی کمک کند. فیلترهای مایکروویو بسته به دفعات استفاده از مایکروویو، باید هر سه تا شش ماه یکبار تمیز شوند. فیلتر کثیف یک خطر آتش سوزی است و از عملکرد موثر مایکروویو جلوگیری می کند. خوشبختانه، تمیز کردن فیلتر مایکروویو آسان است و نیازی به ابزار ندارد. دستورالعمل های زیر را ببینید.

مرحله 1: فیلتر را حذف کنید:

فیلتر زیر یک مایکروویو بالاتر از برد قرار دارد و باید به راحتی بیرون بیاید. به آرامی با دستان خود آن را بردارید.

مرحله 2: فیلتر خیس کن:

فیلتر را در یک کاسه بزرگ با آب بسیار داغ و گلدار قرار دهید. اگر فیلتر بسیار چرب به نظر می رسد، 1/4 فنجان جوش شیرین به مخلوط اضافه کنید. اجازه دهید فیلتر حدود 15 دقیقه خیس بخورد تا به تجزیه چربی کمک کند.

مرحله 3: گریس را پاک کنید:

فیلتر را از آب داغ خارج کرده و با یک اسفنج داخل سینک بشویید. گریس باید بلافاصله جدا شود.

مرحله 4: آبکشی و خشک کنید:

فیلتر را کاملاً بشویید و بگذارید کاملاً خشک شود قبل از اینکه آن را در مایکروویو قرار دهید.

داخل مایکروفر را تمیز کنید:

تمیز کردن عمیق مایکروویو شما به سادگی پاک کردن باقی مانده ها و پاشش ها است. با دنبال کردن مراحل زیر نکاتی برای تمیز کردن مایکروویو بیاموزید.

مرحله 1: نرم کردن رسوبات سنگین (اختیاری)

1 فنجان آب را به مدت 3 تا 4 دقیقه در ظرف مناسب مایکروویو گرم کنید. بخار می تواند به از بین بردن کثیفی کمک کند. سعی کنید 1 قاشق غذاخوری سرکه را به آب اضافه کنید تا قدرت پاک کنندگی بیشتری داشته باشید.

مرحله 2: مایکروویو خود را با صابون ظرفشویی تمیز کنید

داخل آن را با یک پارچه نرم آغشته به آب و کمی صابون ظرفشویی پاک کنید. در مدل های فولادی ضد زنگ، در جهت دانه های فلز مالش دهید.

مرحله 3: آبکشی و خشک کنید

مایکروویو را با آب تمیز بشویید و با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید.

نکته تمیز کردن: در مایکروویوهای Whirlpool® منتخب، می‌توانید از تنظیمات Steam Clean استفاده کنید تا هنگام تمیز کردن فضای داخلی، از شستشو صرف نظر کنید. فقط 1 فنجان آب را در مایکروویو بریزید، دکمه Steam Clean را فشار دهید و پس از اتمام کار، آن را با یک اسفنج مرطوب یا حوله کاغذی پاک کنید.

صفحه گردان مایکروویو را بشویید:

چگونه مایکروویو را تمیز کنیم؟ صفحه گردان مایکروویو شما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مراقب نشت و پاشیدن سس گوجه فرنگی یا تخم مرغ های در حال انفجار مرتب باشید تا مایکروویو خود را تمیز نگه دارید.

مرحله 1: با یک صفحه گردان سرد شروع کنید

قبل از تمیز کردن، اجازه دهید صفحه گردان شما کاملا خنک شود. یک سینی گردان گرم یا داغ اگر در آب قرار گیرد ممکن است خرد شود.

مرحله 2: با دست یا در ماشین ظرفشویی بشویید

برای شستن با دست، از آب صابون و یک پد یا پارچه ظرفشویی غیر ساینده استفاده کنید. برای شستشو در ماشین ظرفشویی، دفترچه راهنمای مایکروویو خود را بررسی کنید تا ببینید صفحه گردان شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است یا خیر.

مرحله 3: صفحه گردان را خشک کرده و تعویض کنید

صفحه گردان را خشک کنید و بلافاصله پس از تمیز کردن آن را تعویض کنید. از مایکروویو بدون صفحه گردان استفاده نکنید.

قسمت بیرونی مایکروفر را تمیز کنید:

بیاموزید که چگونه به راحتی لکه ها، اثر انگشت ها و چربی های روزمره را که از ظاهر مایکروویو شما جلوگیری می کنند، پاک کنید.

مرحله 1: قفل کنترل را روشن کنید (اختیاری)

در برخی از مایکروویوها با کنترل‌های لمسی، می‌توانید قفل کنترل را روشن کنید تا از فعال شدن تصادفی دکمه‌ها هنگام تمیز کردن جلوگیری کنید.

مرحله 2: قسمت بیرونی را پاک کرده و خشک کنید

از آب و صابون ظرفشویی یا اسپری تمیزکننده بر روی پارچه یا اسفنج نرم استفاده کنید. اگر کنترل شیشه دارید، می توانید به جای آن از شیشه پاک کن استفاده کنید. با یک پارچه نرم خشک کنید و قفل کنترل را خاموش کنید. در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید چند وقت یکبار مایکروویو خود را پاک کنید، روش های بیشتری برای تمیز کردن فضای داخلی و کارهایی که باید با مایکروویو جدید قبل از اولین استفاده انجام دهید.

هر چند وقت یکبار باید مایکروفر خود را تمیز کنید؟

اگرچه این بستگی به دفعات استفاده شما از مایکروویو دارد، اما یک قانون خوب این است که مایکروویو خود را هفته ای یکبار تمیز کنید. تمیز کردن مکرر به جلوگیری از ایجاد لکه ها کمک می کند و پاک کردن هر کدام را بسیار آسان تر می کند. حتماً بلافاصله پس از ریزش یا پاشش زیاد مایکروویو خود را تمیز کنید.

آیا قبل از اولین استفاده باید مایکروویو را تمیز کرد؟

مایکروویو جدید شما به اسکراب کامل نیاز ندارد، اما عاقلانه است که قبل از گرم کردن غذا یا نوشیدنی، فضای داخلی را پاک کنید. برای تمیز کردن، یک پارچه نرم و مرطوب را خیس کنید و روی دیوارها، سقف، کف و صفحه گردان مایکروویو بکشید.

چگونه می توان مایکروویو را به طور طبیعی تمیز کرد؟

تمیز کردن مایکروویو با مواد طبیعی مانند جوش شیرین، آب لیمو یا سرکه می‌تواند به رفع آشفتگی‌ها به طور طبیعی کمک کند. برای تمیز کردن، یک کاسه مخصوص مایکروویو را با 1 فنجان آب پر کنید و با 1 قاشق غذاخوری سرکه، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو یا چند قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. به مدت 2 تا 5 دقیقه در مایکروویو قرار دهید و قبل از برداشتن ظرف را بگذارید تا خنک شود. مایکروویو را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

حال، چگونه مایکروویو را تمیز کنیم؟

از آنجایی که مایکروویو به طور کلی یکی از وسایل کوچک‌تر شماست، پاک کردن روزانه آن طولی نمی‌کشد—فقط فراموش نکنید که یکی از قسمت‌هایی را که بیشتر مردم از دست می‌دهند بپردازید.

از بالای مایکروویو شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. بالای داخل مایکروویو ناحیه‌ای است که همه آن را فراموش می‌کنند. به دلایلی وقتی مایکروویو را تمیز می‌کنیم، واقعاً نمی‌توانیم بالای آن را ببینیم.  بعد از اینکه سقف و دیوارهای داخلی را پاک کردید، سینی را از مایکروویو خارج کرده و طبق دستور سازنده آن را بشویید. خرده های زیر سینی را پاک کنید. داخل و خارج در، دستگیره و صفحه کلید را پاک کنید.

چگونه بوهای مایکروویو را از بین ببریم؟

چه بیکن صبحگاهی شما باشد و چه پاپ کورن سوخته تان، به نظر می رسد بوها در مایکروویو باقی می مانند. “چه کسی تا به حال یک همکار نداشته است که فکر کند این ایده خوبی است که باقی مانده ماهی قزل آلا خود را بیاورد و آن را در مایکروویو دفتر گرم کند؟ با پاک کردن مایکروویو با استفاده از یک پارچه مرطوب شده با آب و سرکه، از شر آن و هر بوی دیگری  خلاص شوید. همچنین پیشنهاد می‌کنم یک کاسه آب با حدود 1/4 فنجان سرکه را در طول شب کنار مایکروویو بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *