لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

بهترین کتری برقی بازار کدام است؟

بهترین-کتری-برقی-بازار-کدام-است-بازارچه-اینترنتی-مارکیزم

با تغییر سبک زندگی افراد، دیگر مانند گذشته وقت برای آماده سازی انواع خوراکی ها و غذاها و نوشیدنی ها را ندارند. در گذشته افراد، به خصوص خانم ها، وقت زیادی را برای تهیه انواع خوراکی ها در آشپزخانه صرف می کردند که امروزه دیگر این گونه نیست. از این رو انواع وسایل برقی به کمک آن ها آمده تا در سریع ترین زمان ممکن غذاها و نوشیدنی ها آماده شود. آشنایی با بهترین کتری برقی که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد، از این وسایل است.

کتری برقی چیست؟

کتری-برقی-چیست-بازارچه-اینترنتی-مارکیزک

این وسیله ای برقی برای بع جوش آوردن آب در جهت تهیه چای، قهوه و انواع نوشیدنی های گرم است. کتری برقی شامل قسمت های مختلفی است:

  • یک عنصر تولید کننده حرارت
  • یک لامپ هشدار دهنده
  • یک سوئیچ اتوماتیک

نحوه کار با کتری برقی آسان است، اما اگر با مشکلی مواجه شدید، می توانید از دفترچه راهنمایی که داخل بسته بندی تمامی وسایل برقی موجود است استفاده کنید.

انواع کتری برقی

انواع-کتری-برقی-بازارچه-اینترنتی-مارکیزم

کتری برقی ها به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند که عمدتا مرتبط به جنس بدنه آن ها می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • کتری برقی فلزی:

در کتری برقی های فلزی از فولاد ضد زنگ استفاده می شود که عمدتا از دوام و استقامت بالایی برخوردار هستند. این کتری های مدرن از زیبایی خاصی برخوردار هستند اما میزان آب باقی مانده درون آن ها مشخص نخواهد شد.

  • کتری برقی پلاستیکی:

این مدل کتری ها از آن جایی که متریالی از جنس پلاستیک دارند، قیمت پایین تری نسبت به همتایان خود از جنس فلزی و شیشه ای دارند اما در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. تنها عیب آن ها وجود مانده ای به نام بیسفنول A در ترکیب آن هاست. به همین دلیل بایستی قبل از استفاده از آن، هر بار آن را به خوبی بشویید.

  • کتری برقی شیشه ای:

این مدل کتری ها از متریال مرغوبی ساخته شده اند که در کنار کیفیت، از زیبایی ظاهری نیز برخوردارند. اما همه ما می دانیم که اجسام شیشه ای با کوچک ترین ضربه به راحتی می شکنند. بنابراین هنگام استفاده از آن ها بایستی احتیاط کنید. نشان دادن میزان آب درون محفظه نیز از ویژگی های مثبت این دستگاه ها به شمار می آید.

  • کتری برقی هوشمند:

در دنیایی که هر شی ای به صورت هوشمند کار می کند، کتری های برقی نیز مجهز بهفناوری هوشمند شده اند! بدین صورت که می توان آن ها را به گوشی یا تبلت هوشمند خود متصل کنید و خاموش و روشن کردن دستگاه را از آن طریق کنترل کنید. توجه داشته باشید که دارا بودن این تکنولوژی مسلما بر روی قیمت دستگاه تاثیرگذار خواهد بود.

مزایای استفاده از بهترین کتری برقی:

مزایای-استفاده-از-بهترین-کتری-برقی-بازارچه-اینترنتی-مارکیزم

کتری برقی مزایایی دارد که در کتری های قدیمی و سنتی پیدا نمی شود. امروزه برای تهیه بسیاری از نوشیدنی ها و غذاها، به آب با دمای معینی نیاز است، کاری که از عهده کتری های معمولی برنمی آید. در ادامه با مزیت های دیگری از این کتری ها آشنا خواهیم شد:

دقیق بودن کتری های برقی:

برای بسیاری از دم نوش ها و … دقیق بودن میزان حرارت آب حائز اهمیت است، در غیر این صورت گیاهی که برای دم نوش استفاده می شود ممکن است خاصیت خود را از دست بدهد. با کتری برقی می توانید دما را تنظیم کنید.

استفاده راحت:

تنها با یک دکمه خاموش و روشن می توانید با این دستگاه کار کنید!

مصرف انرژی کم:

در مقایسه با کتری های سنتی که از گاز استفاده می کنندف کتری های برقی انرژی بسیار کمتری برای به جوش آوردن همان مقدار آب، مصرف می کنند.

خاموشی خودکار:

این کار برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مانند آتش سوزی است. وقتی آب می جوشد، اما کاربر فراموش می کند که کتری را خاموش کند. دستگاه به طور خودکار خاموش خواهد شد.

در هنگام خرید بهترین کتری برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در-هنگام-خرید-بهترین-کتری-برقی-به-چه-نکاتی-توجه-کنیم-بازارچه-اینترنتی-مارکیزم

زمانی که قصد هر وسیله ای را دارید، بایستی به خوبی درباره آن تحقیق کنید و نکاتی را مدنظر قرار دهید تا در هنگام خرید، دچار سردرگمی نشوید. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می کنیم که در زمان خرید آن ها را در خاطر داشته باشید!

  • جنس بدنه:

جنس بدنه در هر وسیله ای از اساسی ترین فاکتورهاست. اگر مقاومت برای شما حرف اول را می زند، بدنه فلزی را انتخاب کنید. اگر بودجه شما محدود است، کتری پلاستیکی گزینه بهتری است. و اگر زیبایی ظاهری مهم ترین ملاک شماست، کتری های شیشه ای گزینه ای عالی برای شما خواهند بود.

  • گنجایش کتری:

اندازه و ظرفیت کتری هم مهم است و بستگی به میزان نیاز شما به آب جوش در طی روز دارد. تعداد نفرات خانه نیز در این قسمت نقش دارند.

  • سرعت جوشاندن:

اصلی ترین دلیل برای خرید کتری برقی این است که در کوتاه ترین زمان آب را به جوش بیاورد. بنابراین در مورد این فاکتور با فروشنده حتما مشورت کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

  • قابلیت تنظیم دما:

از دیگر دلایل اصلی که مردم تمایل به خرید کتری برقی دارند، همین است که بتوانند میزان دما را تنطیم کنند. این ویژگی به شما اجازه می دهد هر نوع نوشیدنی گرم را با توجه به نقطه جوش مورد نیاز خود امتحان کنید.

  • سر و صدای دستگاه:

مطمئنا صدایی که کتری برقی تولید می کند از کتری های معمولی کمتر است. با این حال خوب است در این باره با فروشنده صحبت کنید و از او بخواهید تا برای شما امتحان کند کدام دستگاه صدای کمتری تولید می کند (البته اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد)

  • ویژگی های ظاهری:

سلیقه شما در انتخاب دستگاهی که انتخاب می کنید نقش دارد. پیشنهاد می کنیم تا دستگاه را به گونه ای انتخاب کنید تا با سرویس و دیگر وسایل برقی آشپزخانه هم خوانی و هارمونی داشته باشد.

  • قیمت و بودجه شما:

عوامل بسیاری در قیمت کتری های برقی تأثیرگذار می باشند. شاید مهم ترین آن ها کیفیت، دوام، لوازم جانبی (خاموش شدن خودکار)، سیستم نگهداری آب، ذخیره سیم برق، چرخش 360 درجه و … باشد. متریال بدنه، ظرفیت و … نیز می توانند بر روی قیمت تاثیر گذار باشند.

  • برند:

از نظر ما همیشه بدین صورت بوده که (هر چقدر پول بدهید آش می خورید!) بنابراین اگر پول بیشتری در ازای کالایی می دهید که از برند شناخته شده ای می باشد، یعنی خرید بهترین کتری برقی! مطمئن باشید در این صورت می توانید سال های طولانی تری از آن استفاده کنید و این کالا کمتر از هم تایان خود با برندهای متفرقه دچار خرابی و مکشل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *