لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

تفاوت توستر و اون توستر چیست؟ آشنایی با کاربرد و مزایای آنها

تفاوت-توستر-و-اون-توستر-چیست-آشنایی-با-کاربرد-و-مزایای-آنها-مارکیزم

تفاوت توستر و اون توستر چیست؟ توستر بسیار بیشتر از یک دستگاه است. اگرچه این دستگاه مفید همانند اجاق گاز و یخچال و فریزر برای آشپزخانه های ایرانی اهمیت خاصی ندارد، اما هنوز هم اغلب به عنوان یک ابزار یکبار مصرف برای نان تست شده نان خرد شده در نظر گرفته می شود. مطمئناً این کار به خوبی انجام می شود، اما محدود کردن توستر شما به نان تست، به پتانسیل تعجب آور آن نمی پردازد. یکی از کم حرف ترین ابزارهای همه کاره در آشپزخانه، این وسیله ای است که بسیار فراتر از تارت ها و شیرینی های پاپ است. به همین دلیل در این بخش به صورت ویژه به توضیح درباره آن خواهیم پرداخت:

توستر و اون توستر دو لوازم جانبی مفید هستند که توانایی نان تست غذاهایی مانند نان ، وافل و شیرینی را به اشتراک می گذارند. یک توستر در یک چیز تخصص دارد. برای بسته بندی نان به سایه و سطح تردی که انتخاب می کنید. اون توستر چند کاربرد اضافی فراتر از نان تست دارد. هنگام تصمیم گیری بین این دو مورد ، می خواهید مزایای هر دستگاه را در نظر بگیرید. در ادامه بخوانید تا با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین توستر و اجاق گاز توستر ، کدام یک مناسب نیازهای شما را داشته باشد.

آون توستر چیست؟

آون-توستر-چیست-مارکیزم

یک اون توستر را می توان به عنوان تلاقی بین توستر و یک اجاق کوچک تصور کرد. اجاق های توستر در بازار امروز بسیار متفاوت است. آنها معمولاً برای نگه داشتن برش نان برای نان تست یا ظرف برای گرم کردن مجدد ، در میان چند کارکرد دیگر مانند یخ زدایی و در بعضی موارد حتی پخت یا کباب کردن طراحی شده اند. اجاق های توستر می تواند یک انتخاب عالی برای کارهای ساده باشد.

اصطلاحات اجاق گاز و اجاق گاز توستر اغلب به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گیرند، اما به طور سنتی وسایل مختلفی بوده اند. یک اجاق گاز میز معمولاً بزرگتر است، عملکردهای بیشتری دارد و می تواند برای پخت و پز کامل یا پخت طیف وسیعی از دستور العمل ها استفاده شود.

تفاوت بین توستر و اون توستر چیست؟

توسترها در گزینه های دو و چهار شکاف قرار می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند که یک کار را انجام دهند: نان های تست شده با تازگی-از نور تا تاریکی-را به سرعت تحویل دهید. علاوه بر نان تست هر چیزی که یک توستر می تواند ، اجاق های توستر یا اجاق های میز ، که در سبک های نصب شده و کانتر موجود هستند ، همچنین قادر به انجام به عنوان یک اجاق کوچک هستند.

تفاوت توستر و اون توستر؟ علاوه بر این ، یکی از اصلی ترین تفاوت ها بین یک توستر و اجاق گاز توستر ، توانایی اجاق گاز توستر برای تنظیم دمای خاص یا عملکرد پخت و پز مانند پخت ، سینه ، یخ زدگی یا دوباره گرم کردن است. بسیاری از توسترها برای انتخاب یک تنظیم گرمای خاص یا سایه نان تست شماره گیری یا کنترل دارند ، اما یک دمای خاص یا عملکرد پخت و پز نیست.

توسترها به گونه ای طراحی شده اند که برش های نان را در بالای دستگاه بارگذاری کنند ، در حالی که اجاق های توستر دارای درهایی هستند که به طور معمول از بالا باز می شوند و مانند درب سنتی فر می چرخند. آنها دارای یک قفسه یا قفسه کوچک برای نگه داشتن نان تست یا سایر موارد برای گرم شدن هستند.

با اون توستر چه چیزی می توانید درست کنید؟

با-توستر-چه-چیزی-می-توانید-درست-کنید-مارکیزم

تفاوت توستر و اون توستر؟ اون توستر قادر به اجرای مانند اجاق گاز کوچک است. علاوه بر نان تست نان ، شیرینی و وافل ، می توانند ساندویچ ، کلوچه ، بسته بندی و رول پر شده را به خود اختصاص دهند. آنها برای تهیه پیتزا ، نوشیدن وسایل کوچکتر مانند ذوب ماهی تن یا غذاهای دریایی و دوباره گرم کردن باقیمانده مفید هستند. برخی از اجاق های توستر می توانند یک ظرف کوچک پختند.

با توستر چه چیزی می توانید درست کنید؟

توستر یک دستگاه آشپزخانه جمع و جور است که در تهیه نان های نان تست شده ، شیرینی و حتی برخی از شیرینی ها به سرعت تخصص دارد. توسترها دارای سیم پیچ هایی هستند که رو به هر طرف آن هستند و آنها را قادر می سازد تا سطح یکنواخت پخت و پز را به هر دو طرف تحویل دهند. Toasters همچنین دارای سینی های خرده فروشی اسلاید برای تمیز کردن سریع و آسان است.

در بازار، انواع مختلفی از توسترها را در سبک های دو و چهار برشی ایجاد می کند که دارای ویژگی هایی مانند شکاف های فوق العاده گسترده برای نان تست انواع و اندازه های مختلف از جمله نان های خانگی یا و … انتخاب و خریداری کرد.

مزایای اون توستر چیست؟

یک اون توستر می تواند سریع تر از اجاق گاز گرم شود و وقتی نمی خواهید فر را روشن کنید، برای ظروف در مقیاس کوچک تر در دستگاه های بزرگتر قرار بگیرید. یا می تواند با پخت و پز یا گرم کردن یک ظرف اضافی ، یک اجاق گاز را تکمیل کند. علاوه بر این ، می تواند مواردی را که در آن قرار دارند یا در آن قرار دارند نان تست کنید ، که یک توستر نمی تواند انجام دهد.

مزایای توستر چیست؟

توسترها راهی عالی برای تهیه سریع غذاهای خوشمزه است. کویل هایی که در نزدیکی غذای مورد استفاده قرار می گیرند ، سریع گرم می شوند و فقط در عرض چند دقیقه نان (و بیشتر) را که به ترجیح شما می خورند ، تحویل می دهند. این وسایل صرفه جویی در وقت جمع و جور هستند و در رنگ های مختلفی قرار می گیرند تا متناسب با سبک و آشپزخانه شما باشد.

اون توستر یا توستر؟ کدام یک برای نیازهای من بهتر است؟

اون-توستر-یا-توستر-مارکیزم

اگر به دنبال لوازم خانگی هستید که فضای کمی را به خود اختصاص دهد ، به راحتی می توانید 2-4 قطعه نان ، شیرینی یا شیرینی توستر را به راحتی ذخیره کنید و نان تست کنید ، ممکن است یک توستر برای شما مناسب باشد. اگر سرگرم کننده زیادی انجام می دهید ، کمی فضای پیشخوان اضافی داشته باشید و یک توستر با کمی ظرفیت و تطبیق پذیری بیشتر دوست دارید ، اضافه کردن یک اجاق گاز توستر به آشپزخانه شما ممکن است ایده آل باشد. برخی از سازندگان دوست دارند هر دو گزینه را داشته باشند ، یک توستر برای عجله صبح و یک اجاق گاز توستر برای گرم کردن اشتها آور و رول برای مهمانی ها و موارد دیگر. همچنین می توانید راهنمای ما را مرور کنید تا ببینید آیا یک مایکروویو یا اجاق گاز توستر مناسب برای شما است.

مقایسه و تفاوت توستر و اون توستر

مقایسه-و-تفاوت-توستر-و-اون-توستر-مارکیزم

  • سرعت:

توستر یک روش سریع برای دستیابی به نان تست در خارج و رطوبت در داخل نان ها، شیرینی هاست. اون توستر سریع تر از یک اجاق معمولی غذا را برای شما فراهم می کند، اما به همان سرعت یک توستر در نان تست کردن غذاها نیست.

  • ظرفیت:

توستر مدل های 4-slice می توانند حداکثر 4 مورد را به طور همزمان نان تست کنند. اما فضای اون توستر بیشتر می باشد.

  • دقت:

برای توتسر اعداد “Doneeness” نان تست را تعیین می کنند ، یعنی 1 = نور ، 5 = تاریک می باشد. اما اون توستر دمای انتخابی دارد.

  • تطبیق پذیری:

توستر برای نان تست غذاها طراحی شده است. اما اون توستر علاوه بر ارائه سایر کارکردهای کوچک اجاق گاز مانند پخت ، سوت زدن و گرم شدن مجدد ، قادر به نان تست غذاها است.

  • اندازه و ابعاد:

توستر: جمع و جور ، ذخیره آسان. اندازه اون توستر اما می تواند به دخواه و نیاز شما باشد.

  • زیبایی و طراحی:

توستر در طرح ها و رنگ های مختلفی توسط برندها روانه بازار می شود. اون توستر نیز به همین شکل در متریال ها و اشکال متفاوت ساخته می شود.

استفاده های مختلف از توستر و اون توستر

استفاده-های-مختلف-از-توستر-و-اون-توستر-مارکیزم

تفاوت توستر و اون توستر در استفاده آن ها نیز مشخص می شود. جای تعجب نیست که این دستگاه برقی در برخی از خانه ها به یک اصلی ترین آشپزخانه تبدیل شده است. یک توستر از جنس استنلس استیل ساخته شده است و برای گرم کردن، نان تست، گوشت گاو، یخ زدایی، پخت و غذای گرم استفاده می شود.

توسترها معمولاً 1.5 اینچ عرض دارند و به 750 وات تا 1250 وات برق احتیاج دارند. بر خلاف یک توستر ، یک اون توستر به شما امکان می دهد دمای خاصی را به عنوان یک اجاق گاز معمولی تنظیم کرده و تنظیماتی داشته باشید که فضای داخلی را تا 250 درجه فارنهایت (121 درجه سانتیگراد) تا 500 درجه فارنهایت (260 درجه سانتیگراد) تنظیم کند. یک اجاق گاز توستر به طور معمول 11 اینچ قد ، 18 اینچ عرض و 16 اینچ عمق دارد که برای 6 برش نان تست به اندازه کافی بزرگ است در حالی که یک توستر می تواند 2 تا 4 قطعه نان تست را همزمان نان تست کند.

از این دستگاه می توان برای پخت انواع مواد غذایی مانند نان سیر ، سیب زمینی یا دسر استفاده کرد. شما می توانید از توستر خود برای گرم کردن صفحات نیز استفاده کنید. موارد استفاده از توستر متفاوت است و شامل:

1- همبرگرهای سبزیجات را گرم کنید:

از یک توستر می توان برای گرم کردن یا پختن همبرگرهای سبزیجات استفاده کرد. برخلاف لکه های سنتی گوشت گاو ، لکه های سبزیجات با چربی چکه نمی کنند و به توستر شما آسیب می رسانند. پتی های برگر سبزیجات خود را بگیرید و بگذارید یک شبه در یخچال یخ زدگی شود. توستر خود را روی 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) تا 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) تنظیم کرده و لکه های خود را روی قفسه اجاق گاز توستر منتقل کنید. قبل از اینکه پات ها را بپیچید و 5 دقیقه دیگر آنها را بپزید ، 5 دقیقه از یک طرف بپزید.

2- پخت نان سیر:

از توستر شما می توان برای پخت نان سیر استفاده کرد. برای تهیه نان سیر با توستر ، کره نرم ، سیر و چاشنی را درون یک کاسه کوچک ترکیب کنید. نان خود را به 2 قطعه خرد کنید و کره خود را روی آن پخش کنید. نان خود را درون شکافهای توستر و به مدت 3 دقیقه تا 4 دقیقه نان تست کنید.

به همین ترتیب ، پس از مسواک زدن نان تست خود را با کره گیاهی و چاشنی ، برش های خود را در اجاق گاز توستر خود قرار دهید. نان سیر خود را در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت 10 دقیقه تا 15 دقیقه بپزید.

3- پیتزا دوباره گرم کردن:

همچنین از اجاق گاز توستر می توان برای گرم کردن پیتزا استفاده کرد. با استفاده از عملکرد مجدداً یا پخت ، برش های پیتزا خود را روی تابه پخت خود قرار داده و این را در فر توستر روی قفسه میانی قرار دهید. از دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) استفاده کنید و اجازه دهید تا فر خود را به مدت 5 دقیقه تا 8 دقیقه دوباره گرم کنید. اجاق گاز بیکن برقی و مایکروویو هر دو برای هدف خود به خوبی عمل می کنند.

4- سیب زمینی سرخ کرده و حلقه های پیاز:

راه دیگر برای استفاده از اجاق گاز توستر به عنوان یک ترد برای سیب زمینی سرخ شده فرانسوی و حلقه های پیاز است. از دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) استفاده کنید و آنها را روی یک قفسه قرار دهید تا مطمئن شوید که آنها با هم همپوشانی ندارند. قفسه را در بالای سینی پخت خود قرار دهید تا بتواند روغن اضافی آن را بگیرد و از توستر شما محافظت کند. حلقه های پیاز خود را به مدت 6 دقیقه تا 7 دقیقه دوباره در توستر گرم کنید.

در مورد سیب زمینی سرخ شده فرانسوی که دیگر ترد نیستند ، آنها را روی یک ورقه پخت قرار دهید. آنها را به مدت 5 دقیقه در دمای 450 درجه فارنهایت (232 درجه سانتیگراد) دوباره در توستر خود قرار دهید.

5- سیب زمینی:

از طرف دیگر ، می توان از یک توستر برای سیب زمینی شیرین استفاده کرد. سیب زمینی های شیرین خود را به برش هایی که دارای ضخامت ⅓ اینچ هستند ، خرد کنید. سیب زمینی شیرین خود را با روغن و فصل به آرامی اسپری یا بپوشانید. برش ها را درون توستر خود قرار داده و آنها را به بالا نان تست کنید. بگذارید سیب زمینی شیرین قبل از اضافه کردن تاپ های خود خنک شود و سرو کنید.

اگر می خواهید از اجاق گاز توستر خود استفاده کنید ، از دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) استفاده کنید. برش های سیب زمینی شیرین خود را روی یک قفسه سیمی قرار دهید و قبل از پخت به مدت 15 دقیقه تا 20 دقیقه روی یک ورق پخت قرار دهید. بگذارید سیب زمینی های شیرین خنک شوند و سپس تاپ های خود را اضافه کنید.

6- استیک گریل:

از توستر شما می توان برای کباب کردن یک استیک 3 اونس استفاده کرد. با استفاده از عملکرد گوشتی اجاق گاز توستر خود ، از دمای 150 درجه فارنهایت (66 درجه سانتیگراد) برای یک استیک با کرایه متوسط یا 170 درجه فارنهایت (150 درجه 77 درجه سانتیگراد) برای یک استیک خوب استفاده کنید. هر دو طرف استیک خود را قبل از قرار دادن آن در یک سینی پخت که روکش شده است ، فصل کنید. استیک را به مدت 6 دقیقه تا 8 دقیقه در یک طرف کباب کنید و قبل از اینکه بگذارید 5 دقیقه دیگر در توستر بپزد ، آن را بپیچید.

7- انواع PANINIS:

توستر نیز یک متخصص پانینی است. اگر توستر شما دارای شکاف هایی است که به اندازه کافی گسترده هستند یا گوشت یا سبزیجات زیادی در داخل ساندویچ ندارید ، پانینی خود را درون توستر قرار دهید و بگذارید 3 دقیقه تا 5 دقیقه نان تست کنید.

اگر می خواهید از اجاق گاز توستر خود استفاده کنید ، به گرمای متوسط یا 375 درجه فارنهایت (191 درجه سانتیگراد) نیاز خواهید داشت. ساندویچ خود را روی یک سینی پخت قرار دهید و بگذارید 5 دقیقه تا 6 دقیقه آن را نان تست کنید. به یک بشقاب منتقل شده و سرو کنید.

8- برای مواد یخ زده:

راه دیگر برای استفاده از توستر برای یخ زدایی مواد برای پخت یا پخت و پز است. اگر از نان سرد یا یخ زده استفاده می کنید. آن را درون شکاف های توستر خود قرار داده و دسته را به پایین فشار دهید. می توانید دکمه Degrost را فشار دهید تا توستر شما اجازه دهد نان شما قبل از نان تست به دمای گرمتر برسد.

در مورد اجاق گاز توستر ، مواد یخ زده خود را درون یک ظرف بدون اجاق گاز قرار دهید و تنظیمات یخ زدگی را انتخاب کنید. اگر مدلی که در اختیار دارید این عملکرد را داخلی ندارد ، می توانید به مدت 15 دقیقه مواد اولیه خود را در دمای 200 درجه فارنهایت (93 درجه سانتیگراد) یخ زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *