لوازم برقی

تفاوت مانیتور گیمینگ و معمولی | هر آنچه که باید بدانید!

تفاوت-مانیتور-گیمینگ-و-معمولی-هر-آنچه-که-باید-بدانید!

در حالی که به دنبال مانیتور اداری هستید، ممکن است به ویژگی هایی که بر روی تصاویر، حافظه یا زمان پاسخ تاثیر می گذارد توجه نکنید. مانیتورهای بازی از بسیاری جهات با مانیتورهای اداری متفاوت هستند. تفاوت های زیادی بین مانیتور گیمینگ و مانیتور معمولی وجود دارد و خریدار باید تفاوت بین این دو را درک کند. مخصوصاً برای گیمرها، خرید مانیتور بازی به اندازه انتخاب بهترین مبلمان بازی مهم است، زیرا یک انتخاب بد می تواند تجربه کل تنظیمات بازی شما را بدتر کند. اگر شما هم نگران انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ در مقابل مانیتور معمولی هستید، در این مقاله به برخی از تفاوت های این دو می پردازیم. همچینی در این بخش به تفاوت مانیتور گیمینگ و معمولی نیز خواهیم پرداخت.

تفاوت مانیتور گیمینگ و معمولی

تفاوت-مانیتور-گیمینگ-و-معمولی

تبدیل شدن به یک گیمر بهتر فقط مربوط به کدهای تقلب و ترفندها نیست. چندین ویژگی در تنظیمات بازی وجود دارد که می تواند شما را به یک گیمر رقابتی تبدیل کند و به شما اجازه دهد که امتیاز بیشتری کسب کنید و از دیگران برتری پیدا کنید. این شامل انتخاب صحیح لوازم جانبی کامپیوتر، انتخاب مانیتور بازی و امکان انتخاب بین مانیتور بازی در مقابل مانیتور معمولی است. همانطور که گفته شد، بحث کامپیوتر در مقابل مانیتور به دلایلی وجود دارد، و دلایل زیادی ثابت می‌کند که یک مانیتور معمولی نمی‌تواند برای بازی کافی باشد، حتی اگر سال‌ها است که روی آن نبرد می‌کنید. این بخش تمام تفاوت‌های بین دسکتاپ و مانیتور را برای بازی یا سایر کارهای معمولی فهرست می‌کند.

مانیتورهای معمولی و گیمینگ از جهات مختلفی با هم تفاوت دارند و برای کاربردهای متنوع مناسب هستند. اگر یک پخش کننده حرفه ای باشید، ممکن است عملکردی مشابه یک نمایشگر حرفه ای بازی را از یک نمایشگر معمولی دریافت نکنید. مانیتورهای بازی در مقایسه با مانیتورهای معمولی دارای ویژگی های متمایز خاصی هستند که انتخابی را برای کار مناسب مناسب می کند. در زیر برخی از تفاوت های رایج بین مانیتورهای گیمینگ و مانیتورهای اداری وجود دارد که شما نمی دانستید.

1- پاسخگویی (Responsiveness)

مانیتورهای بازی مانند مانیتور بازی Pixio PXC327 نسبت به مانیتورهای استاندارد زمان پاسخگویی سریع‌تر و نرخ تازه‌سازی بالاتری دارند. هنگام اجرای بازی های رقابتی مانند Call of Duty، گیمرهای حرفه ای از مزیت این نمایشگرها قدردانی خواهند کرد. توانایی پاسخگویی در زمان واقعی به حرکات دشمن بدون تاخیر می تواند به معنای تفاوت بین برد و باخت در یک مسابقه باشد.

2- وضوح

مانیتورهای بازی سازش های خاصی را از نظر گرافیک و بازتولید رنگ انجام می دهند. آنها این را با سرعت بیشتر و ارائه یک تجربه بازی روان تر (که دقیقاً برای آن ساخته شده اند) جبران می کنند. نمایشگرهای معمولی، به ویژه تلویزیون ها (که مانیتور نیز هستند)، وضوح بیشتری روی تصاویر استاتیک خواهند داشت، اما نمی توانند یک بازی ویدیویی را با فرکانس 175 هرتز بدون تاخیر نرخ فریم اجرا کنند.

3- اندازه و ابعاد

اندازه نیز یکی از نکاتی است که بین مانیتورهای بازی در مقابل مانیتورهای معمولی وجود دارد. مگر اینکه مصرف کننده طور دیگری مشخص کند، مانیتورهای بازی معمولی و فوق عریض معمولاً یک اندازه هستند. حتی اگر نسبت ها یکسان است، اغلب متوجه می شوید که قیمت متفاوت است. همه چیز در این واقعیت خلاصه می شود که مانیتورهای بازی باید نسبت به یک پنل استاندارد نیاز به رندر بالاتری داشته باشند.

4- استفاده و کاربرد

اگر یک مانیتور معمولی را با یک مانیتور بازی مقایسه کنید، تفاوت زیادی در استفاده وجود نخواهد داشت. اما اینجا یک چیز است. مانیتورهای بازی خوب مانند مانیتور بازی PX275C Prime Productivity و مانیتور بازی PX277 Prime تقریباً تمام وظایف یک مانیتور معمولی را پوشش می دهند. آنها همچنین حافظه و زمان پاسخ بهتری را ارائه می دهند. از این رو می توانید از مانیتور بازی برای اهداف اداری مانند برنامه نویسی و کدنویسی استفاده کنید، اما استفاده از مانیتور اداری برای بازی احتمالا سخت تر است.

5- طرح

طرح

یک عامل متمایز که در بین این دو دسته شاهد خواهید بود، طراحی بین مانیتور گیمینگ در مقابل مانیتور معمولی است. در حالی که مانیتورهای اداری یا معمولی زیاد به طراحی و ظاهر اهمیت نمی دهند، مانیتورهای بازی اغلب جذاب می شوند. این به این دلیل است که گیمرها احتمالاً به تم ها و رنگ های خاص یا جلوه های RGB تمایل پیدا می کنند. همچنین گزینه های معروف صفحه نمایش منحنی را در مانیتورهای بازی پیدا خواهید کرد، مانند مانیتور بازی خمیده PXC325 که به دلیل صفحه خمیده اش، هم طراحی و هم کارایی را در اختیار شما قرار می دهد.

6- پانل

تفاوت عمده بین مانیتور گیمینگ و مانیتور اداری معمولی در نوع پنلی است که می بینید. مانیتورهای بازی از یک پنل IPS استفاده می کنند که به سادگی برای بازی بهترین است. پنل‌های IPS زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر و سرعت بیشتری را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، مانیتورهای کاری دارای پنل های TN یا VA هستند که به شما تاخیر یا سرعت پاسخ آهسته را در حین کار می دهد.

7- قیمت

مانیتورهای بازی گرانتر از مانیتورهای معمولی کار هستند. اگرچه ممکن است تفاوت‌های ویژگی‌ها، اندازه و وضوح آن چندان زیاد نباشد، یک مانیتور بازی قیمت بالاتری دارد زیرا برای بازی طراحی شده است. این برچسب باعث می شود که فروشنده یک مانیتور بازی را با قیمتی بالاتر از یک مانیتور معمولی بفروشد.

اما در نهایت، همه چیز به طعم و محدوده قیمت خلاصه می شود. بهترین تجربه بازی ممکن است با یک مانیتور بازی داشته باشید. با این حال، اگر بودجه کمی دارید یا به تمام ویژگی‌هایی که نمایشگرهای بازی ارائه می‌دهند نیاز ندارید، یک مانیتور معمولی به شما کمک خواهد کرد. مطمئن شوید که مسیری که انتخاب می کنید بهترین انتخاب برای شما و نیازهای بازی شما است.

8- نرخ تجدید

نرخ تازه سازی به این صورت است که تصاویر روی صفحه نمایش در هر ثانیه چگونه تازه می شوند. هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، انتقال آسان‌تر و روان بودن در یک بازی ویدیویی ارائه می‌شود. برای مانیتورهای بازی و فیلمبرداران، مانیتوری با نرخ تازه سازی بالا بسیار مورد نظر است. اگر صفحه نمایشی دارای نرخ تازه سازی پایین باشد، ممکن است در هر دو سناریو تجربه یکپارچه نداشته باشید. نرخ تازه سازی پایین در طول بازی سریع باعث پارگی صفحه و لکنت می شود.

بازی های ویدئویی در حالی که با نرخ فریم خاصی کار می کنند، چندین گرافیک را به نمایشگر ارائه می دهند. نمایشگرهای معمولی دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند که برای اکثر کارهای رایج مانند مرور اینترنت، ایجاد ارائه، تولید اسناد و غیره کافی است. سایر بازی های کم تقاضا نیز با نرخ تازه سازی 60 هرتز قابل پخش هستند.

9- تاخیر ورودی

تاخیر-ورودی

مدت زمانی که طول می کشد تا یک فرمان پس از وارد کردن آن روی صفحه ظاهر شود، به عنوان تاخیر ورودی شناخته می شود. این را می توان با چندین چیز، مانند سرعت پردازش کامپیوتر، نوع دستگاه ورودی و وضوح مانیتور ایجاد کرد. اگر در مورد آن نگران هستید، می توانید چند چیز را برای کاهش تاخیر ورودی انجام دهید.

برای کاهش تاخیر ورودی، از تنظیمات وضوح کمتری در مانیتور خود استفاده کنید. از آنجایی که پیکسل های کمتری باید ترسیم شوند، مانیتور می تواند ورودی های شما را سریعتر پردازش کند. از طرف دیگر، افزایش گزینه نرخ تازه سازی نیز به به حداقل رساندن تاخیر کمک می کند.

10- سبک

یک مانیتور بازی یا یک رایانه بازی در مقابل تنظیم مانیتور را می توان از یک مانیتور معمولی متمایز کرد زیرا تنظیمات بازی در مقایسه با یک تنظیم کاری معمولی در مورد ظاهر مشتاق تر و با ملاحظه تر هستند. بسیاری از مانیتورهای بازی را با ویژگی‌هایی مانند گزینه‌های رنگی متعدد، نور پس‌زمینه، نوع صفحه نمایش، صفحه‌نمایش منحنی، پانل‌های براق و پوشش براق پیدا خواهید کرد. آنها همچنین با یک موضوع خاص یا ایده ای طراحی شده اند تا با خرید یک جفت مانیتور به یک تنظیم کامل مانیتور دوگانه دست یابند. از طرفی مانیتورهای کار معمولی ساده هستند و سبک و طراحی زیادی در آنها تعبیه نشده است. همانطور که برای کارهای جدی طراحی شده است، این مانیتورها حرفه ای تر به نظر می رسند و در نتیجه ارزان تر نیز هستند.

11- تجهیزات جانبی

تجهیزات-جانبی

تفاوت دیگر بین یک مانیتور بازی در مقابل مانیتور معمولی یا یک تنظیم بازی در مقابل معمولی این است که لوازم جانبی با تنظیمات بازی بیشتر از یک تنظیم کار می باشد. این همچنین به این معنی است که شما به یک میز بزرگتر در مقایسه با میز کار برای تنظیمات بازی نیاز دارید. اگر یک ارتش کامل داشته باشید، از ویژگی‌هایی مانند نگهدارنده‌های CPU گرفته تا انواع مختلف کابل‌های مانیتور، بلندگوها، هدفون‌ها، صفحه‌کلید و ماوس بازی برای تکمیل تنظیمات بازی، به شما کمک می‌کند. از این رو مانیتورهای بازی به گونه ای طراحی شده اند که بار بیشتری را تحمل کنند و لوازم جانبی بیشتری را به طور همزمان مدیریت کنند.

سوالات متداول:

مانیتور بازی چیست؟

مانیتورهای بازی کیفیت بصری کارت گرافیک و خروجی CPU شما را هنگام بازی یا اجرای برنامه های دیگر بر روی سیستم به حداکثر می رساند. آنها رنگ، حرکت و وضوح تصویر را به روش های مختلف به تصویر می کشند و مسئولیت ارائه نتایج پردازش تصویر رایانه شما را دارند.

مانیتور چه کاری انجام می دهد؟

عملکرد یک مانیتور به تصویر کشیدن یک نمایش بصری از آنچه در داخل سیستم، CPU و ماشین آلات راه اندازی رایانه شخصی می گذرد است. مانیتورها همچنین وظیفه اتصال به لوازم جانبی مانند صفحه کلید، ماوس و سایر وسایل مورد استفاده همراه با صفحه نمایش را بر عهده دارند.

چه چیزی یک مانیتور بازی خوب را می سازد؟

یک مانیتور گیمینگ به جای ظاهر، به مشخصات آن بستگی دارد. اگر مانیتور شما زیبا است اما وضوح، نرخ پاسخ، زمان پاسخ، انطباق، اتصال، اندازه نمایشگر مناسب، استفاده و کارایی مناسب را ارائه نمی دهد، احتمالاً مانیتور اشتباهی را برای بازی انتخاب کرده اید.

آیا می توانید از مانیتور بازی برای کار استفاده کنید؟

آیا-می-توانید-از-مانیتور-بازی-برای-کار-استفاده-کنید

تفاوت اصلی بین یک مانیتور بازی و یک مانیتور معمولی ظاهر تصویر است. با این حال، می توان از آن برای کار استفاده کرد.

مانیتورهای بازی برای ارائه زمان پاسخ سریع‌تر طراحی شده‌اند، بنابراین کاربران می‌توانند به صورت رقابتی حریف را شکست دهند و در حرکات واقعی حرکت کنند. علاوه بر این، این کیفیت در یک مانیتور کاری معمولی مطلوب نیست، بنابراین خرید یک مانیتور بازی برای نیازهای کاری عاقلانه نیست. اگرچه اگر می خواهید روی مانیتور بازی خود کار کنید، به دلیل پاسخ سریعتر می توانید به راحتی کار کنید.

آیا می توانید از مانیتور بازی به عنوان یک مانیتور معمولی استفاده کنید؟

می توانید از نمایشگر بازی خود برای کارهای مختلف، از ویرایش محتوا گرفته تا تماشای رسانه ساده استفاده کنید. البته اشکال این است که برای مثال اکثر نمایشگرهای بازی به دلیل نیاز، وفاداری رنگ را قربانی می کنند. به هر حال، هدف یک پنل نمایش بازی ارائه یک تجربه بازی سریع و پاسخگو است، نه ارائه مواد 100٪ دقیق رنگ به کاربر.

بسته به موارد استفاده فردی شما، باید این ویژگی ها را بسنجید: برخی از افراد برای کسب و کار به نمایشگرهایی با رنگ دقیق نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر از نمایشگرهای بازی با تازه سازی بالا راضی خواهند بود.

آیا می توانید از یک مانیتور معمولی برای بازی استفاده کنید؟

اگر مانیتور شما مشخصات لازم را داشته باشد و توانایی کافی برای انجام این هدف را داشته باشد، می‌توان از یک مانیتور معمولی برای بازی استفاده کرد. با این حال، برخی از افراد از یک جفت نمایشگر معمولی برای پوشش نیازهای بازی خود استفاده می کنند. و همچنین ممکن است با زمان پاسخگویی کمی سخت احساس کنید زیرا مانیتورهای معمولی برای پاسخ سریع بیشتر طراحی نشده اند.

آیا مانیتور بازی بهتر از تلویزیون است؟

آیا-مانیتور-بازی-بهتر-از-تلویزیون-است

تلویزیون ها بسته به تکنولوژی، از نظر اندازه و کیفیت تصویر مزیت دارند. از سوی دیگر، گیمرها برای تجربه بازی سریع، روان و پاسخگو که فقط مانیتورها می توانند ارائه دهند، امتیاز بالایی قائل شده اند.

علاوه بر این، احتمالاً با صفحه نمایش پنل TN، زمان پاسخ آهسته تری را تجربه خواهید کرد که می تواند برای بسیاری از گیمرها مشکل ساز باشد. مشکل تلویزیون این است که زمان پاسخ دهی بسیار بالاتر است و در نتیجه شبح ایجاد می شود. برای اینکه گیمرها از بهترین تجربه لذت ببرند، باید زمان پاسخ دهی در حدود 10 میلی ثانیه یا مشابه آن را داشته باشند.

به طور خلاصه، مانیتورها زمان پاسخگویی بهتر و عملکرد بالاتری نسبت به تلویزیون ها ارائه می دهند. این کیفیت باعث می شود بسیاری از افراد تمایل بیشتری به انتخاب مانیتور برای کار خود داشته باشند.

مانیتور منحنی در مقابل مانیتور تخت: کدام یک برای بازی بهتر است؟

برای بحث گیمرها در مورد مانیتورهای خمیده و تخت، دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک مانیتور منحنی بهتر از یک مانیتور تخت است. این عمدتاً به این دلیل است که بازی تماماً در مورد نماها و غوطه ور شدن در دنیای مجازی است و مانیتورهای منحنی بهترین زاویه دید را ارائه می دهند. با صفحه نمایش خمیده ای که دید محیطی را نیز پوشش می دهد، با یک مانیتور منحنی تجربه ای کاملا فراگیر را احساس می کنید.

چگونه مک بوک را به مانیتور وصل کنیم؟

چگونه-مک-بوک-را-به-مانیتور-وصل-کنیم

در مبحث تفاوت مانیتور گیمینگ و معمولی، دارندگان مک بوک اغلب نگران راه اندازی کامل تنظیمات بازی با مانیتور خود هستند. اگر شما نیز نگران نحوه اتصال مک بوک به مانیتور هستید، در اینجا یک پاسخ ساده وجود دارد. مانیتور را به منبع تغذیه خارجی آن وصل کنید و سپس با استفاده از کابل HDMI یا اتصال Thunderbolt/USB-C آن را به مک بوک متصل کنید.

آیا بازی روی مانیتور تفاوتی ایجاد می کند؟

بله، بازی روی مانیتور به طور کلی تجربه بسیار بهتری را ارائه می دهد. مانیتور به شما اجازه می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشید و کیفیت بازی را بهبود بخشید. زمان پاسخ سریعتر است، صفر تا بدون تاخیر وجود دارد، و گرافیک بسیار جذاب تر است. به خصوص وقتی صحبت از مانیتور بازی می شود، می توانید تفاوت بین آنها را تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *