لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

مخلوط کن چیست؟ آشنایی با کاربرد و مزایای آن

مخلوط-کن-چیست؟-آشنایی-با-کاربرد-و-مزایای-آن

مخلوط کن چیست؟ مخلوط کن یک وسیله آشپزخانه است که چندین ماده را با هم مخلوط می کند. این کار با خرد کردن، آسیاب کردن، پوره کردن، و ترکیب مواد غذایی با هم، به یک محصول مایع عمل می کند. مخلوط کن ها قیمت های بسیار متنوعی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و با مواد مختلفی ساخته می شوند. نیازهای ترکیبی شما بهترین مخلوط کن را برای انتخاب تعیین می کند. اگر اغلب مواد زیادی مانند توت فرنگی و گوجه فرنگی را با هم مخلوط می کنید تا اسموتی های غلیظی برای کل خانواده درست کنید، ممکن است یک مخلوط کن بزرگتر با قابلیت های قدرت بیشتر بخواهید. اگر در درجه اول یک مخلوط کن برای یک وعده آبمیوه می خواهید، یک مخلوط کن کوچکتر ممکن است ایده آل باشد.

مخلوط کن چیست؟

مخلوط-کن-چیست

بلندرها معمولاً با شکل بلند و بیضی طراحی می شوند. قبل از بستن درب و روشن کردن مخلوط کن، مواد خود را به مخلوط کن اضافه کنید. اکثر این دستگاه ها از ترکیب شیشه، پلاستیک یا مواد فولادی ضد زنگ ساخته می شوند. مخلوط کن های شیشه ای سنگین تر از مخلوط کن های پلاستیکی یا فولادی ضد زنگ هستند. مخلوط کن های پلاستیکی در مقایسه با مخلوط کن های شیشه ای و فولاد ضد زنگ سبک تر و مقرون به صرفه تر هستند، اما ممکن است بیشتر مستعد جذب لکه های مواد و خراش باشند.

این دستگاهای فولادی ضد زنگ یک انتخاب محبوب هستند زیرا بادوام هستند، اما خیلی سنگین نیستند. آنها ظاهری مدرن ارائه می دهند، به این معنی که می توانید آن را روی میز خود کنار بگذارید.

تاریخچه مخلوط کن ها به سال 1922 برمی گردد. اگرچه هنوز مخلوط کن نامیده نمی شد، اما دارای طرحی بود که با آنچه امروزه به عنوان مخلوط کن از آن یاد می کنیم مطابقت دارد. با این حال، مخلوط کن مدرن تا سال 1937 ساخته نشد.

متریال و جنس ایده آل برای مخلوط کن چیست؟

مخلوط کن ها از مواد شیشه ای، پلاستیکی یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. مهم است که بهترین مواد را هنگام انتخاب مخلوط کن در نظر بگیرید زیرا بر طعم، دوام، هزینه و سلامت غذا تأثیر می گذارد.

مخلوط کن های شیشه ای سنگین و پایدار هستند. قیمت آنها از مخلوط کن های پلاستیکی بیشتر است اما نسبت به انواع دیگر مخلوط کن ها عمر طولانی تری دارند. مخلوط کن های پلاستیکی سبک وزن و قیمت کمتری نسبت به مخلوط کن های شیشه ای دارند، اما مستعد خراش هستند. همچنین مخلوط کن های پلاستیکی ممکن است بوی مواد غذایی را جذب کنند.

مخلوط کن های فولادی ضد زنگ در عین دوام و مقرون به صرفه بودن، ظاهری مدرن به آشپزخانه می بخشد. یکی از نکات منفی مخلوط کن های فولادی ضد زنگ این است که دید مواد غذایی شما را محدود می کند. هنگام استفاده از مخلوط کن فولادی ضد زنگ، باید درب آن را باز کنید تا مشخص شود که چه زمانی مواد شما کاملا مخلوط شده اند.

بهترین متریال

مخلوط کن های برقی مخلوط کن هایی هستند که با موتور کار می کنند. روشن کردن یک موتور الکتریکی، تیغه های مخلوط کن را فعال کرده و مواد را به شکل پوره خرد می کند. می توانید مخلوط کن های برقی را در مواد فولادی ضد زنگ، شیشه یا پلاستیک تهیه کنید. مخلوط کن های استیل و شیشه ای قیمت بالاتری دارند، اما عمر طولانی تری نسبت به مخلوط کن های پلاستیکی دارند.

میانگین طول عمر بلندر بین سه تا پنج سال است. مخلوط‌کن‌های باکیفیت‌تر و گران‌تر، مانند مخلوط‌کن‌های فولادی یا شیشه‌ای با کیفیت، ممکن است تا 10 سال عمر کنند. با این حال، ممکن است لازم باشد تیغه ها در مخلوط کن هر 3-4 سال یکبار تعویض شوند.

مواد مخلوط کن نیز می تواند بر سلامتی تأثیر بگذارد. از آنجایی که مخلوط‌کن‌های پلاستیکی با مواد ارزان‌تری ساخته می‌شوند، ممکن است خراشیده شوند و قسمت‌هایی از پلاستیک در مواد غذایی شما خرد شود. اگر مخلوط کن شیشه ای خود را بکوبید، ممکن است تکه های کوچک شیشه در غذای مخلوط شده شما بیفتد. از آنجایی که بدن شما نمی تواند شیشه را هضم کند، اگر تراشه های شیشه به اندازه کافی بزرگ یا تیز نباشند که باعث آسیب داخلی شود، نگرانی سلامتی ممکن است ناچیز باشد.

انواع مخلوط کن ها چیست؟

انواع-مخلوط-کن-ها-چیست

امروزه هشت نوع مخلوط کن در بازار موجود است. در زیر شش نوع مخلوط کن ذکر شده است:

  • مخلوط کن دستی:

مخلوط کن دستی به روشی اطلاق می شود که در آن مخلوط می کنید. این دستگاه به صورت دستی کار می کنند و معمولاً هنگام مخلوط کردن مواد پخت با یکدیگر استفاده می شوند.

  • مخلوط کن استیک:

مخلوط کن استیک یک مخلوط کن بادوام است که شامل یک چوب غوطه وری کوچک است که مستقیماً در مواد خود قرار می دهید. مخلوط‌کن‌های استیک برای مخلوط کردن مواد کم‌تراکم، مانند روغن یا آب، بهترین هستند.

  • میکسر رومیزی:

یک مخلوط کن روی کانتر معمولاً 64 اونس یا بزرگتر است و اغلب برای تهیه چند وعده استفاده می شود. یک مخلوط کن روی صفحه نیز برای مقدار زیادی یخ ایده آل است.

  • مخلوط کن تک وعده ای:

مخلوط کن تک وعده ای که گاهی اوقات به آن مخلوط کن اسموتی نیز گفته می شود، دستگاه کوچکی است که چند ماده غذایی را با هم ترکیب می کند تا یک نوشیدنی واحد بسازد. به جای اینکه همه مواد را به کاسه مخلوط کن اضافه کنید، آن را به یک فنجان اضافه کنید. سپس، فنجان را روی پایه مخلوط کن قرار داده و همه چیز را با هم مخلوط کنید.

  • مخلوط کن ایستاده:

مخلوط کن ایستاده مخلوط کن است که همراه با یک کاسه بزرگ ارائه می شود. این مخلوط کن اغلب برای پخت استفاده می شود، زیرا همراه با یک لیسک متصل است، برای نان یا خمیر.

  • مخلوط کن دیجیتال:

مخلوط کن دیجیتال یک غذاساز، مخلوط کن و آبمیوه گیری است، همه در یک. معمولاً چندین تنظیمات دارد که به شما امکان می دهد روش پخت خود را کنترل کنید.

  • مخلوط کن سنگین:

یک مخلوط کن سنگین یا تجاری از مواد فلزی بادوام ساخته می شود. مخلوط کن های تجاری به گونه ای طراحی شده اند که مواد بیشتری را به طور همزمان در خود جای دهند.

  • مخلوط کن کیک:

مخلوط کن کیک یک مخلوط کن بزرگتر است که موادی مانند آرد و تخم مرغ را با هم مخلوط می کند.

اندازه ایده آل مخلوط کن چقدر است؟

اندازه-ایده-آل-مخلوط-کن-چقدر-است

اندازه ایده آل یک مخلوط کن به موادی که با هم مخلوط می کنید و تعداد وعده های مورد نیاز شما بستگی دارد. اگر مقدار زیادی از مواد مانند بیش از 4-5 فنجان غذا را با هم مخلوط می کنید، ممکن است به مخلوط کن بزرگتری نیاز داشته باشید. اگر میوه ها و سبزیجات کمتری مانند 1 تا 3 فنجان غذا را با هم مخلوط می کنید، ممکن است یک مخلوط کن کوچکتر را ترجیح دهید.

اندازه مخلوط کن ها بین 3-14 فنجان یا 8 اونس تا یک گالن است. علاوه بر اندازه، قدرت نیز مهم است. قدرت مخلوط کن ها با وات اندازه گیری می شود که معمولاً محدوده ای بین 500 تا 800 وات دارد.

چه اندازه مخلوط کن نیاز دارم؟ ما یک مخلوط کن 8 اونسی را برای یک نفر و یک نوشیدنی در روز توصیه می کنیم. اگر بسیاری از مواد را برای یک وعده غذایی با هم مخلوط کنید یا چندین وعده را به طور همزمان درست کنید، ممکن است یک مخلوط کن بزرگتر با ظرفیت حداکثر 40 اونس بخواهید. مخلوط کن هایی که 44 اونس یا بیشتر هستند معمولاً برای مقاصد تجاری استفاده می شوند.

یک مخلوط کن 500 واتی نقطه شروع خوبی برای تهیه نوشیدنی ها یا اسموتی های ترکیبی کوچکتر است. اگر از مخلوط کن خود برای خدمت به بیش از 3-4 نفر استفاده می کنید، ممکن است مخلوط کن قوی تری بخواهید.

موارد استفاده از مخلوط کن چیست؟

موارد-استفاده-از-مخلوط-کن-چیست

استفاده های مختلفی از مخلوط کن ها وجود دارد. در زیر 10 نمونه استفاده از مخلوط کن آورده شده است:

  • اسموتی ها
  • میلک شیک
  • گسترش می یابد
  • سالسا
  • قهوه های منجمد یا سرد
  • پوره ها
  • خمیر پن کیک
  • بستنی
  • سوپ

می توانید انواع مختلفی از غذاها را در مخلوط کن بپزید یا تهیه کنید. اسموتی ها ممکن است رایج ترین مورد استفاده از مخلوط کن باشند، اما می توانید خلاق باشید و سس یا حتی بستنی درست کنید.

آیا می توانید از مخلوط کن به عنوان غذاساز استفاده کنید؟

بله، می توانید از مخلوط کن به عنوان غذاساز استفاده کنید. هر دو دستگاه با مخلوط کردن میوه ها و سبزیجات در یک پوره مایع به طور مشابه عمل می کنند. برخی از مخلوط‌کن‌ها می‌توانند گوشت چرخ کرده، که یکی از محبوب‌ترین کاربردهای غذاساز است. برخی از مخلوط‌کن‌ها ممکن است تنظیمات خاصی داشته باشند که به شما کمک می‌کند تا به قوام یک غذاساز دست پیدا کنید.

آیا می توانید از مخلوط کن برای تهیه آب میوه استفاده کنید؟

بله، معمولاً از مخلوط کن برای تهیه آب میوه استفاده می شود. مخلوط کردن میوه ها و سبزیجات با مخلوط کن آسان است و به شما امکان می دهد یک نوشیدنی سالم و خوشمزه بسازید. و برخلاف آبمیوه گیری، مخلوط کن فیبر میوه ها و سبزیجات را حفظ می کند.

آیا می توانید از مخلوط کن برای میوه و سبزیجات استفاده کنید؟

بله، می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را با هم مخلوط کنید تا اسموتی درست کنید. مخلوط‌کن‌ها به خوبی در ایجاد اسموتی‌های غلیظ که همچنان شامل پالپ هستند، کار می‌کنند.

آیا مخلوط کن روی طعم غذا تاثیر می گذارد؟

مخلوط کردن بر طعم تأثیر نمی گذارد. با این حال، با تبدیل مواد غذایی جامد به یک نوشیدنی مایع، ظاهر و بافت را تحت تأثیر قرار می دهد. مخلوط کردن هیچ یک از مواد مغذی میوه ها و سبزیجات را حذف نمی کند.

برندهای مطرح مخلوط کن چیست؟

برندهای-مطرح-مخلوط-کن-چیست

بهترین مارک های مخلوط کن شامل موارد زیر است:

عالی ترین مخلوط کن: Vitamix E310 Explorian Blender
بهترین ارزش: NutriBullet Blender Combo
راحت ترین در تمیز کردن مخلوط کن: همیلتون بیچ 5814A پاور الیت بلندر
بهترین مخلوط کن فشرده: Nutri Ninja Pro Blender
مناسب ترین مخلوط کن حرفه ای: BlendTec Professional Blender 800
بهترین مخلوط کن آب میوه گیری: مخلوط کن Oster Pro 1200

طول عمر مخلوط کن چقدر است؟

طول عمر مخلوط کن بین سه تا پنج سال است. با این حال، تعداد دفعات استفاده از مخلوط کن بر مدت زمان ماندگاری آن تأثیر می گذارد.

عواملی که بر طول عمر مخلوط کن تأثیر می گذارد عبارتند از:

  • دفعات استفاده: اگر روزانه از مخلوط کن خود استفاده کنید، سریعتر فرسوده می شود. این به دلیل کدر شدن تیغه ها و فرسودگی موتور است.
  • کیفیت مخلوط کن: کیفیت اولیه مخلوط کن شما در مدت زمان ماندگاری آن تفاوت دارد. یک مخلوط کن پلاستیکی خیلی سریعتر از مخلوط کن فولادی یا شیشه ای فرسوده می شود.
  • تعمیر و نگهداری و نگهداری: تمیز کردن کامل مخلوط کن در بین استفاده ها می تواند به ماندگاری طولانی تری کمک کند. وقتی مواد غذایی روی تیغه ها جمع می شوند، کدر می شوند و به موتور نیاز دارند تا بیشتر کار کند.
  • مواد مخلوط شده: انواع موادی که با هم مخلوط می کنید اغلب بر طول عمر مخلوط کن تاثیر می گذارد. موادی مانند آب یا شیر به سرعت سبزیجات یا گوشت های غلیظ تیغه ها را فرسوده نمی کنند.

فرهنگ چگونه بر استفاده از مخلوط کن تأثیر می گذارد؟

مخلوط کن بیشتر در ایالات متحده استفاده می شود. محبوبیت مخلوط کن نتیجه مستقیم توسعه آن در ایالات متحده است، تخمین زده می شود که 90٪ از جمعیت ایالات متحده حداقل یک مخلوط کن دستی یا با اندازه کامل دارند. مخلوط کن معمولاً در بریتانیا نیز استفاده می شود، جایی که از آن به عنوان مایع کننده یاد می شود.

ابزار آشپزخانه مربوطه برای مخلوط کن چیست؟

ابزار-آشپزخانه-مربوطه-برای-مخلوط-کن-چیست

ابزار آشپزخانه مشابه و مرتبط با مخلوط کن در زیر فهرست شده است:

  • مینی فریزر: مینی فریزر شبیه مخلوط کن است زیرا هر دو محصول از یخ برای نوشیدنی های سرد استفاده می کنند. مینی فریزر با مخلوط کن متفاوت است زیرا یخ شما را به جای مخلوط کردن، ذخیره می کند.
  • تخته برش: تخته های برش برای تهیه مواد شما مفید هستند. قبل از قرار دادن میوه ها و سبزیجات در مخلوط کن، از یک تخته برش برای خرد کردن میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
  • چاقوی آشپزخانه: یک چاقوی آشپزخانه خوب با تیغه تیز نیز می تواند به تهیه مواد کمک کند. هرچه موادتان را ریزتر خرد کنید، راحت‌تر با هم ترکیب می‌شوند.

نحوه استفاده از مخلوط کن بسته به موادی که مخلوط می کنید متفاوت است. روش های زیادی برای استفاده از مخلوط کن وجود دارد، از جمله تهیه اسموتی یا آبمیوه. جفت کردن یک مخلوط کن با این ابزار آشپزخانه مربوطه می تواند با آسان تر کردن آماده سازی مواد و محصولات، به به حداکثر رساندن قابلیت های ترکیب کمک کند.

ویژگی های مخلوط کن چیست؟

از ویژگی های بهترین مخلوط کن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیز کردن آسان: مخلوط‌کنی می‌خواهید که به راحتی تمیز شود. این می تواند به شما کمک کند طول عمر آن را افزایش دهید و در عین حال مطمئن شوید که از شیوه های نگهداری مواد غذایی در پناهگاه پیروی می کنید.
  • نگهداری آسان: مخلوط‌کنی که نگهداری آن آسان است ممکن است بیشتر دوام بیاورد.
  • کمترین فضا را اشغال می کند: بسیاری از خانواده ها مخلوط کن خود را بین استفاده ذخیره می کنند. ممکن است بخواهید مخلوط کن را انتخاب کنید که به اندازه کافی فشرده باشد تا در قفسه نگهداری شود.
  • دارای قدرت کافی: مخلوط کن را انتخاب کنید که با نیازهای برق شما مطابقت داشته باشد. شما یک مخلوط کن می خواهید که بتواند انواع موادی را که بیشتر استفاده می کنید ترکیب کند.
  • شامل یک دکمه پالس: یک دکمه پالس به شما امکان می دهد یک ترکیب اضافی اضافه کنید. این برای موادی که سخت تر خرد می شوند خوب است.

مخلوط کن از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

قطعات مخلوط کن شامل موارد زیر است:

  • پانل دیجیتال: پنل دیجیتال شامل کنترل های مخلوط کن است. اینجاست که شما روشن یا خاموش می‌کنید یا ویژگی‌های ترکیبی خاصی را تنظیم می‌کنید.
  • برد مدار: برد مدار واحد قدرت مخلوط کن است. اجزای الکتریکی دستگاه را به هم وصل می کند.
  • کوزه یا پارچ: کوزه جایی است که مواد خود را قرار می دهید.
  • درب: درب به طور محکم روی شیشه شما قرار می گیرد و مواد را در آن نگه می دارد.
  • تیغه ها: تیغه ها قسمتی هستند که مواد شما را خرد یا مخلوط می کنند. برخی از تیغه ها به طور دائم به پایه متصل می شوند، در حالی که برخی دیگر قابل جابجایی هستند.
  • واشر: تیغه مخلوط کن در داخل واشر قرار دارد. برای جلوگیری از نشت در هنگام استفاده از مخلوط کن، تناسب ایمن را فراهم می کند.
  • پایه شیشه ای: پایه شیشه ای قسمت پایینی مخلوط کن است. از مواد سنگین ساخته شده است تا مخلوط کن را هنگام استفاده روی پیشخوان نگه دارد.
  • قسمت هوزینگ: پایه مخلوط کن یونیت مسکن می باشد. این قسمت همچنین شامل موتور الکتریکی فن خنک کننده به همراه کنترل سرعت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *