سرویس بهداشتی و حمام

با مهم ترین لوازم جانبی سرویس بهداشتی و حمام آشنا شوید!

لوازم-جانبی-سرویس-بهداشتی-و-حمام-پاساژ-اینترنتی-مارکیزم

سرویس بهداشتی و حمام از مهم ترین بخش های هر خانه هستند. در بعضی از خانه ها این دو در یک قسمت قرار گرفته اند و در بعضی خانه ها به صورت جدا هستند. اما در هر حال به هر صورت که طراحی شده باشند، نیزمند ابزار و وسایلی هستند که بایستی تهیه شوند زیرا در غیر این صورت، دچار مشکل خواهید شد. پس لازم است با مهم ترین لوازم جانبی سرویس بهداشتی و حمام آشنا شوید تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید!

لوازم اصلی در هر سرویس بهداشتی

لوازم-جانبی-در-سرویس-بهداشتی-و-دستشویی-مارکیزم

شیرآلات، روشویی، دوش، سرویس و … از جمله اصلی ترین لوازماتی هستند که در هر سرویس و حمامی یافت می شوند! به تعریف دیگر، حمام و دستشویی بدون وجود این ها معنایی ندارد! این لوازم ها نقش مهمی در سرویس بهداشتی دارند و هنگام خرید باید دقت فراوانی به کیفیت و مرغوبیت کالا داشته باشید زیرا که تعویض این لوازم ها ممکن است برای شما هزینه و وقت زیادی داشته باشد.

ابزارهای اصلی موجود در هر سرویس بهداشتی و حمام به شرح زیر است:

  • توالت ایرانی
  • توالت فرنگی
  • روشویی
  • دوش
  • وان
  • شیرآلات

همچنین ابعاد مناسب با توجه به اندازه فضایی سرویس بهداشتی، از دیگر فاکتورهایی می باشد که باید در نظر گرفته شود. ظاهر این لوازم ها نیز مهم می باشد، طرح هایی به رنگ سفید و مینیمال از پرطرفدارترین مدل های موجود در بازار است، اما همچنان باید به رنگ، طرح کاشی ها، دیگر لوازمی که در سرویس بهداشتی استفاده می شوند نیز در انخاب روشویی و … موثر هستند.

لوازم جانبی در سرویس بهداشتی و دستشویی

ابزارها-و-لوازم-های-مهم-در-حمام-مارکیزم

در کنار لوازم های ضروری که در بالا به آن ها اشاره کردیم، (توالت ایرانی، توالت فرنگیف روشویی، …) سرویس بهداشتی به ابزارهای دیگری نیز احتیاج دارد. این ابزارها اغلب به صورت ست هایی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد اما بعضی از افراد ترجیح می دهند تا تک تک تهیه کنند.

اکسسوری ها و لوازم بهداشتی

این ابزارها شامل موارد زیر می شوند:

جا دستمال کاغذی:

تعبیه در محلی که هم مناسب دسترسی باشد و هم از پاشش آب در امان باشد.

برس و فرچه توالت:

به منظور انجام فرایند نظافت

سطل زباله:

برای دورریز دستمال کاغذی و … حتما یک سطل زباله لازم است. سطل زباله معمولا با برس فرچه توالت به صورت ست خریداری می شود.

قلاب رخت‌ آویز:

این اکسسوری در توالت هایی که در فضاهای عمومی قرار دارند بسیار ضروری است.

آینه:

در مبحث لوازم جانبی سرویس بهداشتی به آینه می رسیم. آینه از احتیاجات هر سرویس بهداشتی در هر لوکیشنی می باشد. آینه عموما در بالای روشویی نصب می شود.

کمدهای نگهداری سایر لوازم بهداشتی:

این فضا عمدتا در پایین روشویی قرار می گیرد و به صورت یک کمد و یا کابینت، به منظور قرار گیری دیگر لوازم های بهداشتی مانند مخزن مایع دستشویی، بسته های اضافی دستمال کاغذی و …

ست جا صابونی، جای مایع دستشویی، جای قرارگیری حوله، جا مسواکی و …:

این موارد و ابزارها اصولا به صورت ست تهیه می شوند که تاثیر زیادی رد دکوراسیون و زیبایی ظاهری فضای سرویس بهداشتی نیز دارد. از طرفی از الزامات هر سرویس بهداشتی می باشد که مایع دستشویی، صابون و حوله در آن وجود داشته باشد.

چراغ آویز نور:

معمولا در بالای آینه های سرویس بهداشتی یک منبع نوری قرار می دهند تا فرد به خوبی بتواند چهره خود را در آینه ببنید، زیرا بعضی از افراد تنها برای مرتب و آراسته کردن چهره خود به سرویس بهداشتی می روند! به عنوان مثال خیلی از خانم ها برای تجدید آرایش خود در فضاهای عمومی مثل رستوران، به سرویس بهداشتی می روند!

ابزارها و لوازم های مهم در حمام

فارغ از ابزارهای اصلی همچون شیرآلات، اکسسوری هایی نیز لازم است تا هنگام دوش گرفتن به مشکل برنخوریم!

اکسسوری های لازم 

ست-نگهدارنده-مواد-شوینده،-شامپو-مارکیزم

در لیستی که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم، موادری وجود دارد که ضروری نیستند و تنها به تسهیل کارها کمک می کنند. بنابراین توجه داشته باشید تا هنگام خرید با توجه به بودجه خود، وسایلی را که اولویت دارند تهیه کنید.

ست نگهدارنده مواد شوینده، شامپو و

برای اینکه فضا دچار هرج و مرج نشود و از همه مهم تر به این دلیل که مواد شوینده مانند صابون ها، شامپوها و … لیز هستند، وجود ان بر روی زمین و زیر دست و پا خطرناک است و ممکن است باعث شود تا فرد زمین بخورد و آسیب ببیند. برای همین بایستی در وهله اول نگهدارنده ای برای این مجموعه خریداری شود.

این نگهدارنده ها در ابعاد و اشکال مختلف، تولید شده توسط برندهای گونانگون، در بازار وجود دارد که با توجه به نیاز خود و فضای حمام می توانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

جا صابونی

جا صابونی نیز می تواند به صورت جدا خریداری شود و یا با نگهدارنده که در بالا به آن اشاره کردیم به صورت ست باشد.

آینه

در حمام نیز مانند سرویس بهداشتی آینه نصب می شود تا افراد بتوانند چهره خود را ببینند. گاها مردان در حمام صورت خود را شیو می کنند و یا خانم ها موهای خود را می آرایند. بنابراین خرید آینه را فراموش نکنید.

منبع نوری

برای جلوه دادن به فضای حمام، استفاده از یک لامپ ساده برای روشنایی ایده جالبی به نظر نمی رسد. لازم است مناسب اکسسوری های دیگر در حمام، یک منبع نوری آویز زیبا و جذاب انتخاب کنید.

سبد رخت

برای جمع کردن لباس های کثیف تا زمان شستشوی آن ها، به سبدی نیاز داریم تا هر زمان که به حمام می رویم رخت های چرک را درون آن بیندازیم. این سبد می تواند ابعاد و اشکال مختلفی داشته باشد که انتخاب آن برعهده شما خواهد بود.

رخت آویز

برای نگهداری انواع حوله ها و لباس ها در حمام، نیاز به یک آویز رخت داریم تا در فضای حمام خیس نشوند و در قسمت پاکیزه ای محفوظ بمانند.

پرده

این مورد در زمانی نیاز  است که فضای حمام و سوریس بهداشتی مشترک است و بدین ترتیب این دو فضا جداسازی می شوند تا دو نفر بتوانند هم زمان از هر دو، استفاده کنند.

سخن پایانی

این ابزارها و وسایل تاثیر زیادی بر دکوراسیون داخلی فضای سرویس و حمام، ایجاد نظم، استفاده بهینه از فضا و تسهیل کارها داردو به همین جهت وجود اغلب این وسایل ضروری می باشد. از طرفی امروزه به دلیل متراز پایین ساختمان ها و آپارتمان ها، فضای داخلی سرویس بهداشتی و حمام ها به قدری کوچک ساخته می شوند که نمی توان خیلی از این وسایل مورد نیاز را در آن جای داد. بدین ترتیب لازم است ممصرف کننده با توجه به نیاز خود تصمیم به خرید بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *