لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

نمک ماشین ظروفشویی چیست؟ همه چیز درباره نمک ماشین ظرفشویی

نمک-ماشین-ظروفشویی-چیست-همه-چیز-درباره-نمک-ماشین-ظرفشویی-مارکیزم

برای تمیز کردن خوب، ماشین ظرفشویی به آب بسیار نرم نیاز دارد. اینجاست که نمک ماشین ظرفشویی وارد می شود. و وقتی نوبت به اطمینان از خشک شدن بشقاب‌ ها، کارد و چنگال و ظروف پلاستیکی می‌ رسد، کمک آبکشی کلید اصلی است. برای آشنایی با نحوه استفاده از آن ها و مارک های نمک ظرفشویی و کمک آبکشی که باید بخرید، به ادامه مطلب مراجعه کنید. در این مقاله به بررسی کامل “نمک ماشین ظرفشویی چیست” می پردازیم:

نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

نمک-ماشین-ظرفشویی-چیست-مارکیزم

همانطور که می دانید ماشین ظرفشویی ظروف را با فشار آب بالا می شوید. این فشار آب می تواند باعث ایجاد خراش روی ظروف شما شود. اینجاست که نمک ظرف با کاهش سختی آب از بروز این مشکل جلوگیری می کند. بسیاری از افراد هنگام استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی فکر می کنند که نیازی به نمک ظرفشویی ندارند. اگر اشتباه بزرگی باشد. ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف به قرص و مواد شوینده مناسب نیاز دارد. به همین مقدار نمک ظرف برای جلوگیری از کدر شدن ظروف و جلوگیری از خراشیدن آن ها ضروری است.

یکی دیگر از عملکردهای نمک ظرف کاهش رسوب آهک است. این رسوب به مرور زمان باعث مسدود شدن مسیر آب در ماشین ظرفشویی می شود. و این باعث فشار بیشتر برای پمپاژ آب به موتور دستگاه می شود. در نتیجه عمر دستگاه کاهش می یابد. از طرفی رسوبات آهکی باعث می شود که دستگاه انرژی بیشتری برای گرم کردن آب مصرف کند. در نهایت به دلیل افزایش مصرف انرژی باعث افزایش هزینه ها می شود. حالا که اهمیت نمک ظرف را فهمیدید، همیشه از پر بودن مخزن نمک ظرف مطمئن شوید. تا ظروف شما هرگز کدر نشوند و از طرفی به طول عمر دستگاه شما کمک کنند.

نحوه استفاده و محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی

نحوه-استفاده-و-محل-ریختن-نمک-ماشین-ظرفشویی-مارکیزم

محفظه نمک ماشین ظرفشویی شما معمولاً در پایین ماشین، نزدیک فیلتر قرار دارد. برای دسترسی به آن باید قفسه پایینی را بیرون بکشید و باید یک قیف کوچک همراه ماشین ظرفشویی خود داشته باشید تا مطمئن شوید که تمام نمک داخل سوراخ می رود. نمک را فقط تا سطح آب داخل محفظه نمک پر کنید. مقداری که وارد می کنید بستگی به ماشین ظرفشویی شما دارد، بنابراین اندازه گیری دقیقی برای این فرآیند وجود ندارد.

شما اغلب می توانید میزان نمک را در ماشین ظرفشویی خود تنظیم کنید تا با سختی آب منطقه خود مطابقت داشته باشد. برای اینکه بفهمید آب خانه شما چقدر سخت است. اما معمولاً می توانید اطلاعات را به صورت آنلاین پیدا کنید. شما می توانید غلظت یون های کلسیم و منیزیم را، معمولاً بر حسب میلی مول در لیتر (mmol/l) بیابید.

سپس به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید تا بفهمید کدام تنظیم بهتر عمل می کند. اکثر ماشین‌ های ظرفشویی هم اکنون دارای چراغ پرکننده نمک هستند. اگر ماشین ظرفشویی شما چراغ های نشانگر ندارد، ایده خوبی است که نمک را حدود یک بار در ماه پر کنید.

و فقط نمک را در واحد نرم کننده بریزید. نمکی که در دستگاه نرم‌کننده می‌ریزید، هرگز به ظروف شما برخورد نمی‌کند. فقط در خود واحد می ماند. اگر نمک خالی در ماشین ظرفشویی رها کنید، نه تنها به درستی کار نمی کند، بلکه ممکن است باعث ایجاد ظروف کمی کثیف (یا شور) نیز شود.

هرگز نمک را در نقاط دیگری که برای مواد شوینده معمولی، شوینده ماشین ظرفشویی یا مواد شوینده مشخص شده اند قرار ندهید، زیرا این کار می تواند به راحتی دستگاه شما را خراب کند.

نحوه استفاده از کمک شستشو

محفظه کمک آبکشی معمولاً درست در کنار محفظه مواد شوینده قرار دارد. بسته به تعداد دفعات شستشوی شما، ممکن است مجبور شوید هر چند هفته یکبار مایع شستشو را پر کنید. هنگام انجام این کار، گاهی اوقات می تواند یک خط پر حداکثر داشته باشد، که نباید از آن عبور کنید.

اگر از کمک آبکشی استفاده می کنید اما هنوز از خشک شدن ماشین ظرفشویی خود راضی نیستید، ممکن است این گزینه را داشته باشید که تنظیمات کمک آبکشی را افزایش دهید. این اغلب فقط یک صفحه در زیر درب کمکی است که می توانید آن را تا درجه بالاتری بشویید.

نمک ماشین ظرفشویی چه کار می کند و چرا ماشین های ظرفشویی به آن نیاز دارند؟

نمک-ماشین-ظرفشویی-چه-کار-می-کند-و-چرا-ماشین-های-ظرفشویی-به-آن-نیاز-دارند-مارکیزم

نمک ماشین ظرفشویی به دو دلیل مهم است:

  • مواد شوینده ماشین ظرفشویی در آب نرم بهترین عملکرد را دارد، بنابراین نمک می تواند به تمیز کردن بهتر شما کمک کند.
  • آب سخت می تواند به مرور زمان باعث کدر شدن لیوان ها شود و همچنین داخل ماشین ظرفشویی شما را با رسوب آهک مسدود کند.
  • نمک ماشین ظرفشویی از این جهت که خالص و 100% NaCl است، با نمک خوراکی متفاوت است و هیچ ماده ضد گیرایی ندارد.

این باید باشد زیرا سدیم موجود در نمک ماشین ظرفشویی با گلوله های رزین در ماشین ظرفشویی شما ترکیب می شود تا سختی را جذب کند. گلوله های رزین دارای بار اتمی منفی و نمک ماشین ظرفشویی دارای بار اتمی مثبت هستند.

کلسیم و منیزیم با یون‌های سدیم تعویض می‌شوند و «سختی» را از بین می‌برند و آب را نرم می‌کنند. بنابراین، هر گونه مواد ضد جوش یا نمک منیزیم، هدف از بین بردن منیزیم را شکست خواهد داد. وقتی ذخایر سدیم گلوله های رزین تمام شد، افزودن نمک ماشین ظرفشویی آن ها را دوباره تنظیم می کند، بنابراین می توانند بیشتر جذب شوند.

کمک شستشو چه کار می کند؟

همان طور که از نام آن پیداست، کمک آبکشی به آبکشی ظروف و لیوان های شما کمک می کند. این کار را با کاهش کشش سطحی آب انجام می دهد، به این معنی که به راحتی به سطوح می چسبد و می تواند تخلیه و تبخیر شود. از این رو، از لکه های آب جلوگیری می کند و به شیشه های شما کمک می کند تا درخشان و شفاف شوند. اگر می خواهید نتایج خشک کردن عالی داشته باشید، کمک آبکشی کلیدی است، اگرچه به اندازه نمک ماشین ظرفشویی برای نگهداری عمومی اساسی نیست.

جایگزین نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

ممکن است وقتی تمام می‌ شود وسوسه شوید از نمک خوراکی یا نمک کوشر استفاده کنید. اما شما نباید این کار را انجام دهید! باید 100% NaCl باشد و نمک های پخت و پز اغلب دارای مواد ضد انباشتگی هستند تا از جمع شدن آن ها به یکدیگر جلوگیری کند.

اگر نمکی که استفاده می کنید دارای مواد ضد انباشتگی مانند کربنات کلسیم یا کربنات منیزیم نیست، می توانید از آن استفاده کنید. وجود دارد اگرچه سود کمی خواهد داشت زیرا احتمالاً گرانتر از نمک معمولی ماشین ظرفشویی است. برای پخت و پز نیز از نمک ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. روی آن مقررات ایمنی غذایی و بهداشتی یکسانی ندارد، بنابراین می‌تواند حاوی مقادیر کمی از سموم باشد.

آیا به نمک ماشین ظرفشویی در ناحیه آب نرم نیاز دارم؟

زمانی که ماشین ظرفشویی شما نو است، یا اگر هرگز نمک را پر نکرده اید، ایده خوبی است که این کار را انجام دهید. می توانید تنظیمات سختی آب را در ماشین ظرفشویی خود تنظیم کنید تا برای آب نرم مناسب باشد. بعید است که مجبور شوید نمک را اغلب، اگر هرگز، پر کنید، اما در هر صورت، جلوگیری از کدر شدن، کار عاقلانه ای است.

مراحل قرارگیری نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

مراحل-قرارگیری-مارکیزم

1- قفسه پایینی را بردارید تا مخزن نمک نمایان شود.

قفسه پایینی را کاملاً بیرون بکشید و آن را روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید. ممکن است لازم باشد آن را کمی بالا بیاورید تا از غلتک هایش جدا شود. مخزن شما در پایین ماشین ظرفشویی خواهد بود، احتمالاً در یک طرف. اگر مخزن نمی بینید، ممکن است ماشین ظرفشویی شما نرم کننده آب داخلی نداشته باشد.

2- درپوش را باز کنید و آب را بررسی کنید.

واحدهای نرم کننده آب دارای درپوش هایی هستند که پس از هر بار استفاده باید محکم بسته شوند. این درپوش را باز کنید و آن را در کنار بگذارید. اگر اولین بار است که از دستگاه خود استفاده می کنید، باید آن را با آب پر کنید. به اندازه ای داخل آن بریزید که تا بالای دهانه پر شود. بعد از اولین باری که از آن استفاده می کنید، واحد نرم کننده شما باید همیشه مقداری آب در خود داشته باشد. نیازی به پر کردن مجدد آن نخواهید داشت.

3- در واحد نرم کننده خود فقط از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

نمک مخصوص ماشین ظرفشویی را می توانید در خواربارفروشی ها، فروشگاه های سخت افزار یا آنلاین پیدا کنید. فرقی نمی کند که کدام برند را انتخاب کنید، اما نمی توانید از نمک خوراکی، نمک دریا یا نمک کوشر به عنوان جایگزین نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید. این نمک های پخت و پز حاوی مواد افزودنی هستند که ممکن است در واقع سختی آب شما را افزایش دهند. همچنین ممکن است خیلی خوب باشند، که می تواند دستگاه را مسدود کند.

4- نمک را داخل قیف بریزید تا مخزن پر شود.

ماشین‌های ظرفشویی مختلف واحدهایی با اندازه‌های متفاوت دارند که مقادیر مختلفی نمک مصرف می‌کنند، بنابراین اندازه‌گیری دقیقی برای این فرآیند وجود ندارد. نمک را داخل دستگاه بریزید تا کاملاً پر شود. از آنجایی که شما همچنین آب در واحد دارید، در حال ایجاد یک آب نمک آب شور هستید که فرآیندهای شیمیایی را که در نرم کننده داخلی رخ می‌دهد، تازه می‌کند.

استفاده از قیف برای ریختن نمک به شما کمک می کند از ریختن نمک جلوگیری کنید. قیف را بالای مخزن نگه دارید به جای فرو بردن آن در دستگاه. اگر قیف خیس شود، نمک به درستی از داخل آن نمی ریزد.

5- نمک اضافی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

نمک ماشین ظرفشویی چیست؟ اگر نمکی در ماشین ظرفشویی در اطراف دستگاه ریخته اید، آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. نمکی که در واحد نرم‌کننده می‌ریزید، هرگز به ظروف شما برخورد نمی‌کند، زیرا فقط در خود دستگاه باقی می‌ماند. با این حال، اگر نمک شل در ماشین ظرفشویی بگذارید، با آبی که ظروف شما را تمیز می کند مخلوط می شود.

این به آنها آسیبی نمی رساند، اما ممکن است ظرف های کمی کثیف (یا شور) را برای یک چرخه به شما بدهد. همچنین می توانید یک چرخه آبکشی را بدون ظروف اجرا کنید تا نمک ریخته شده از ماشین ظرفشویی تمیز شود.

6- درپوش را محکم ببندید.

درپوش را به طور ایمن قرار دهید و بررسی کنید تا از محکم بودن آن مطمئن شوید. اگر درب در طول چرخه شل شود و مواد شوینده وارد دستگاه شود، ممکن است بشکند. مطمئناً نمی خواهید برای ماشین ظرفشویی جدید پولی بپردازید، فقط به این دلیل که درپوش شما به اندازه کافی سفت نبوده است!

7- قفسه پایینی را تعویض کنید و ماشین ظرفشویی را به طور معمول روشن کنید.

هنگامی که درپوش خود را چک کردید، می توانید قفسه پایینی را دوباره در ماشین ظرفشویی قرار دهید. ماشین ظرفشویی خود را با ظروف پر کنید و مانند همیشه آن را روشن کنید. پس از پر کردن مجدد نمک، نیازی به شستشوی خالی یا چرخه تمیز نیست

بررسی اینکه آیا ماشین ظرفشویی شما به نمک نیاز دارد یا خیر

بررسی-اینکه-آیا-ماشین-ظرفشویی-شما-به-نمک-نیاز-دارد-یا-خیر-مارکیزم

1- فقط در ماشین ظرفشویی هایی که دارای واحدهای نرم کننده داخلی هستند از نمک استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که ماشین ظرفشویی شما دارای واحد داخلی است، با سازنده خود تماس بگیرید. اگر نمی توانید آن را در پایین ماشین ظرفشویی پیدا کنید، احتمالاً آن را ندارید. نمک ماشین ظرفشویی را در نقاط دیگری که برای مواد شوینده معمولی یا شوینده ماشین ظرفشویی مشخص شده اند قرار ندهید. این می تواند به راحتی دستگاه شما را خراب کند. اکثر ماشین های ظرفشویی در ایالات متحده دارای واحدهای نرم کننده داخلی نیستند که باید با نمک پر شوند. فقط مدل های منتخب دارای این ویژگی هستند.

2- نشانگر نمک ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید.

ساده ترین راه برای اینکه بفهمید ماشین ظرفشویی شما به نمک بیشتری نیاز دارد یا نه این است که به شما بگوید که برای شارژ مجدد آماده است! بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای یک چراغ نشانگر در پانل بالای ماشین ظرفشویی و/یا روی خود دستگاه هستند. اگر چراغ‌های شما سبز هستند، خوب هستند. اگر چراغ‌های نشانگر شما قرمز است (یا روی خود دستگاه روشن است)، پس آماده هستید نمک بیشتری بریزید.

3- حداقل یک بار در ماه مخزن را پر کنید.

اگر ماشین ظرفشویی شما چراغ های نشانگر ندارد، این شما هستید که برنامه خود را تنظیم کنید. ایده خوبی است که نمک را حدود یک بار در ماه در ماشین ظرفشویی هایی که دارای واحدهای داخلی هستند پر کنید. حتی اگر چراغ‌های نشانگر دارید، اگر بیش از یک ماه گذشته است، ممکن است بخواهید دوباره پر کنید.

اگر متوجه شدید که چراغ‌های نشانگر شما بیش از یک ماه طول می‌کشد تا دستگاه را دوباره پر کنید، ممکن است خراب شده باشند. سطوح واحد خود را بررسی کنید و اگر نگران هستید با نمایندگی خود تماس بگیرید.

4- اگر ظروف شما بیش از حد رگه دار به نظر می رسند، مخزن را پر کنید.

ظروف خود را کنترل کنید تا مراقب نرمی آب باشید. اگر آب شما بیش از حد سفت شود، ظروف رگه‌دار به نظر می‌رسند که یک لایه سفید روی آن‌ها وجود دارد. این امر به ویژه در ظروف شفاف آشکار خواهد بود. مخزن را با نمک پر کنید تا آن درخشش زیبا را به لیوان های خود بازگردانید.


مشکلات نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

مشکلات-نمک-ماشین-ظرفشویی-چیست-مارکیزم

آیا در ماشین ظرفشویی من نمک زیادی وجود دارد؟

هر زمان که نمک را در ماشین ظرفشویی خود پر می کنید، قصد دارید یک نمک آب شور درست کنید، بنابراین نمی خواهید آن را تا حدی پر کنید که آب داخل آن سرریز شود. اگر این کار را انجام داده اید، شستن آن با آب می تواند کمک کند تا مطمئن شوید که نرم کننده با نمک مسدود نمی شود.

چرا مخزن نمک ماشین ظرفشویی پر از آب است؟

بعد از اولین باری که از آن استفاده می کنید، واحد نرم کننده شما باید همیشه مقداری آب در خود داشته باشد. نیازی به پر کردن مجدد آن نخواهید داشت.

چرا ماشین ظرفشویی مدام نمک لازم دارد؟

اگر در یک منطقه آب سخت زندگی می کنید و ماشین ظرفشویی خود را اغلب کار می کنید، ممکن است مجبور شوید هر ماه نمک را دوباره پر کنید. اگر فکر می‌کنید مجبور هستید آن را به دفعات دوباره پر کنید، می‌توانید تنظیمات سختی آب را در ماشین ظرفشویی خود کاهش دهید. دستورالعمل نحوه انجام این کار باید در دفترچه راهنما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *