لوازم برقی, لوازم برقی آشپزخانه

هود آشپزخانه چیست؟ ضرورت و مزایای استفاده از آن

هود-آشپزخانه-چیست-بازارچه-اینترنتی-مارکیزم

برای پاسخ بهتر به سئوال “هود آشپزخانه چیست؟” لازم است به این نکته اشاره کنیم که از گدشته تا به اکنون، همواره برای تهویه و جا یه جایی هوای درون آشپزخانه از فن ها و وسیله های دیگری استفاده می شده است. هودها درواقع شکل پیشرفته تر و مدرن تر همان فن ها می باشد که با امکانات بیشتر خود، راحتی را برای کاربر به وجود می آورد. افراد زیادی بنابر شغل آن ها و یا تهیه غذای مورد نیاز روزانه ی خود، بایستی ساعات زیادی را در آشپزخانه سپری کنند، به همین دلیل فراهم آوردن فضایی به دور از هرگونه بو، دود و … امری واجب است.

هود آشپزخانه چیست؟

در طی زمان پخت یک غذا، مواد غذایی زیادی پخته و یا سرخ می شوند که هر کدام از آن ها بوی خود را تولید می کنند که فضا را تحت تاثیر قرار می دهند. و از آن جایی که فضای آشپزخانه، فضایی بسته است و نهایت دارای یک پنجره است، این هوا درون فضای بسته حبس می شود. در این مورد است که عامل محرکی باید باشد تا هوای درون فضای بسته جا به جا شود. در گذشته فن ها و امروزه هوها این وطیفه را برعهده دارند.

کاردبر هود آشپزخانه چیست؟

کاربرد-هود-آشپزخانه-بازارچه-اینترنتی-مارکیزم

ماندن و حبس شدن این بوهای تولید شده، می تواند جلوی اشتهای افراد آن فضا را بگیرد به طرزی که، آنقدر بوی غذا آن ها را احاطه کرده که دیگر علاقه ای به خوردن آن برای آن ها باقی نمی ماند.

از طرف دیگر آیا تا به حال به آشپزخانه رستوران هایی که اصول بهداشتی رار عایت نمی کنند سر زده اید؟ عمدتا دیوارهایی پر از لکه های چربی و کثیفی شما را احاطه می کنند. این لکه ها بر روی دستگاه ها، یخچال ها و … نیز نقش بسته اند که با دیدن آن ها شاید از خود پرسیده باشید که چرا به بهداشت و تمیزی این قسمت ها رسیدگی نمی شود؟

این لکه ها در واقع همان ذرات چربی و بوهای حاصل از پخت و سرخ کردن مواد غذایی هستند که به وسیله یک سیستم تهویه هوا و مکش، جا به جا نشده اند و در فضا باقی مانده اند. این چربی ها پس از مدتی بر روی سطوح نقش می بندند و با گذاش زمان، تمیز کردن و شستن آن ها بسیار سخت و تا حدی غیر ممکن خواهد شد.

با به کارگیری از یک هود مناسب و با کیفیت بالا سبب می شود تا بتوانید بدون نگرانی پخت انواع غذاها با هر میزان بو، دود و … را تجربه کنید. و خیالتان از بابت مکش و باقی نماندن بوها راحت باشد.

نکته های بالا ضرورت استفاه از هود آشپزخانه را نشان می دهد که به نوعی کاربرد آن را نیز بازگو کرده است.

انواع هودهای آشپزخانه

انواع-هود-آشپزخانه-بازارچه-اینترنتی-مارگیزم

همان طور که در بالا گفتیم، به ضرورت خرید هود پی بردیم، حال لازم است در بین هزاران مدل، برند و انواع هودهایی که در بازار موجود است باید مناسب ترین و بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید. ابتدا لازم است با انواع آن آشنا شوید که با توجه به ابعاذ آشپزخانه، نوع آشپزخانه و مقدار پخت و پز روزانه خود، خریداری کنید.

هود آشپزخانه سقفی

همان گونه که از اسم آن مشخص است، این هودها به سقف متصل می شوند. در بالای اجاق گاز بهترین محل برای نصب آن است تا بهترین نتیجه را داشته باشد. بدین صورت که تمام آلودگی ها و بوهای تولید شده در همان لحظه در بالای اجاق گاز، به وسیله مکش، از محل خارج می شود. این مدل هود، پرکاربرد ترین نوع آن برای هر خانه است که در اندازه و مدل های مختلفی تولید و ارائه شده است.

برای نصب این هودها، لازم است از افراد متخصص کمک گرفته شود زیرا حساسیت های خاص خود را دارد. اگر فردی مبتدی در نصب آن هستید، از انجام این کار دست بکشید و کار را به کاردان بسپارید!

هود های جزیره ای نیز به نوعی سقفی به شمار می روند، و تنها تفاوت آن این است که مناسب آشپزخانه هایی هستند که دارای اجاق گاز جزیره ای می باشند. به دلیل خاص بودن این مدل های در طراحی، قیمت آن ها نیز بالاتر است.

هود آشپزخانه زیر کابینت

این مدل که اغلب از مدل بالایی دارای قدرت کمتری است، دارای قدرت مکش کمتری می باشد، به همین دلیل تاثیر آن در کم کردن بوها نیز محدودتر خواهد بود. این هودهای ارزان قیمت در محلی مناسب در زیر کابینتی در نزدیک ترین محل به اجاق گاز نصب می شود.

هود آشپزخانه دیواری

این مدل هود ها در بالای اجاق گاز قرار نمی گیرند، بلکه مانند یک کابینت دیوار نصب می شوند و محلی که برای آن در نظر گرفته می شود، نزدیک ترین محل به اجاق گاز است. هود های دیواری را می توان هم به صورت صاف و هم به صورت مورب نصب نمود.

هود مخفی یا توکار

ویژگی اصلی این مدل هود، مخفی بودن آن است به گونه ای که در نگاه اول به آشپزخانه این طور به نظر می رسد که هودی درون آشپزخانه وجود ندارد. این ویژگی کمک زیادی به شما برای راحتی در دیزاین آشپزخانه خواهد کرد.

هنگام خرید هود چه نکاتی را باید در نظر داشه باشیم؟

نکاتی-که-هنگم-خرید-هود-باید-در-نظر-داشته-باشیم-بازارچه-اینترنی-مارکیزم

مانند هر دستگاه و وسیله دیگری، لازم است قبل از خرید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بهترین آن را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از این فاکتورها اشاره خوهیم کرد:

قدرت مکش:

میزان پخت و پز شما در طی روز چقدر است؟ هرچه بیشتر باشد، لازم است دستگاهی خریداری کنید که قدرت آن بالاتر باشد تا هوای حاصل از پخت و پز در سریع ترین زمان ممکن تخلیه شود. از طرفی اگر نسبت به بو حساس هستید نیز لازم است دستگاه پرقدرت تری خریداری کنید. اگر شما جزء کسانی هستید که زود به زود هوای پخت و پز کیک و غذا های سرخ کردنی به سرتان می زند قطعاً باید هود های با قدرت بالا را در اولویت لیست انتخابی خود قرار دهید.

ابعاد هود:

با در نظر داشتن نسبت ابعادی آشپزخانه، ابعاد اجاق گاز و ابعاد محلی که قرار است هود در آن قسمت نصب شود به بازار بروید! درست همانند خرید یخچال و یا ماشین لباسشویی که از قبل ابعاد محل قرارگیری آن را اندازه گیری کرده اید، در باره هود نیز چنین است. بنابراین ابتدا ابعاد را در نظر بگیرید و سپس از بین هود هایی با ابعاد مناسب، مدل های مختلف آن را بررسی کنید.

زیبایی و طراحی هود:

یکی از ملاک های اصلی در هنگام خرید برای هر شخصی، زیبایی ظاهری آن کالا می باشد. هود آشپزخانه نیز از این قائله مستثنی نیست! لازم است با توجه به نوع و رنگی که در دکوراسیون آشپزخانه خود به کار برده اید تصمیم به خرید بگیرید. تا هارمونی ایجاد شده در آشپزخانه از لحاظ ظاهری، دچار مشکل نشود.

میزان سرو صدای تولید شده:

هودها اغلب در هنگام روشن شدن و کار کردن، صدایی از خود تولید می کنند. اما در بعضی از این موارد، صدای تولید شده بسیار زیاد بوده به حدی که مخل آسایش می شود. در هنگام خرید حتما از فروشنده درباره این مورد سئوال کنید و اگر صدا باعث اذیت شما می شود، کم صداترین آن را انتخاب کنید.

نوع تهویه هود آشپزخانه 

معمولاً برای هود ها در آشپزخانه نوعی کانال های مخصوص در نظر می گیرند که به بیرون راه داشته باشند. تا ذرات جذب شده را به سمت بیرون هدایت کند. کانال های مذکور با استفاده از فیلتر های موجود، دود، آلودگی و بوی مواد غذایی را از بین می برند. مدل هایی که دارای مجاری مکش کننده می باشند در مقایسه با مدل های معمولی، بسیار مؤثر تر عمل می کنند.

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت جامع و خلاصه به برخی از مهم ترین نکات در خصوص هود آشپزخانه چیست اشاره کنیم. اگر نکته دیگری وجود دارد، شما برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *