ظروف چینی

راهنمای انتخاب ظروف چینی هتلی، نکاتی که باید به آن ها دقت کنید!

راهنمای-انتخاب-ظروف-چینی-هتلی-مارکیزم-1

اگر این مقاله را برای خواند انتخاب کردید، احتمالا صاحب رستوران یا هتل هستید و یا مسئولیت اداره آن را بر عهده دارید. همانطور که در مقاله “تفاوت ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی در چیست؟” به آن اشاره کردیم، ظروف چینی هتلی به دلیل نوع استفاده از آن ها باید دارای ویژگی هایی باشند که در برابر ضربه و لب پر شدن و … مقاوم تر باشند. در ادامه به نکاتی که هنگام خرید ظروف چینی هتلی باید بدان توجه کنید اشاره خواهیم کرد.  پس با مقاله “راهنمای انتخاب ظروف چینی هتلی” همراه ما باشید.

از گذشته تاکنون، ظروف چینی جایگاه ویژه ای در ایران داشته و دلیل مرغوبیت این کالا و همچنین زیبایی آن، مورد توجه بوده و در هنگام پذیرایی از مهمانان از آن استفاده می شده است. این پذیرایی به هتل ها و رستوران ها کشیده شد تا بتوانند با سرویس هایی زیبا و گیرا از مهمانان و مشتریان خود میزبانی کنند.

سرو غذا، بهداشت و زیبایی توام با یکدیگر، باعث شده تا صاحبان هتل و رستوران ها از مرغوب ترین کالاهای موجود در بازار استفاده کنند. چه نوع ظرفی بهتر از ظروف چینی؟

نکاتی که باید به آن ها دقت کنید! راهنمای انتخاب ظروف چینی هتلی

1- ظروف چینی هتلی باید از زیبایی خاصی برخوردار باشند!

اولین موردی که نظر را جلب می کند، زیبایی و طرح و نقش و نگار ظرف است. زیبایی ظروف لازم است اما کافی نیست! پس هنگام خرید تنها با تکیه به زیبایی و جذابیت، کالا نخرید! باید توجه داشته باشید که نقش و نگار یا لوگو و آرم حک شده بر روی ظروف چینی هتلی و رستورانی باید به گونه ای باشد که بر اثر استفاده مستمر و شستشوی فراوان کمرنگ نشود. این مورد لطمه ای جدی به ظاهر ظروف وارد می کند.

2- ابعاد و تعداد ظروف چینی هتلی

راهنمای-انتخاب-ظروف-چینی-هتلی-مارکیزم-2

ظروف چینی رستورانی و هتلی دارای سایز و اندازه‌ مشخصی می‌ باشند و هر ظرف چینی مطابق با سایز و اندازه آن باید تهیه کرد. به طور مثال سایز فنجان مخصوص چای 8 و بشقاب برای سرو غذا سایز 25 و 27 مناسب می باشد. موضوعی که باید در نظر بگیرید ایت است که این ظروف باید بیشترین کارایی را داشته باشند و با توجه به ابعادشان، بتوانند حجم غذای مناسبی را برای سرو در دسترس مشتری قرار دهند و هم فضای کافی و مناسب را بر روی یک میز به خود اختصاص دهند.

از طرفی تعداد ظروف چینی خریداری شده باید به گونه باشد تا کفاف پذیرایی از مهمانان یک هتل و یا رستوران را بدهد! به همین دلیل است که گاها رستوران ها و هتل ها تعداد زیادی ظرف را سفارش داده و در انبار خود نگهداری می کنند.

3- لعابی بودن ظروف چینی هتلی را فراموش نکنید!

این نوع ظروف باید دارای لعاب مناسبی باشند تا در برابر لب پر شدن و شکستگی بسیار مقاوم باشد. همچنین باید بتواند در برابر استفاده از مواد شوینده قوی که روزانه از آن استفاده می‌ شود، مقاوم باشند. زیرا این مواد شوینده، علاوه بر این که چربی موجود را بر روی ظرف پاک می‌ کند، باعث شفافیت و درخشانی این ظروف هم می شوند.

هم چنین باید به گونه ای باشند که لوگوی ظرف در اثر شست و شو مکرر از بین نرود. فراموش نکنید که چینی رستورانی باید از علامت استاندارد برخوردار باشد.

در مجموع نوع لعاب باید به گونه ای باشد که بر اثر استفاده مداوم ظروف در ماشین‌ های ظرفشویی، نه تنها خللی در کیفیت آنها ایجاد نکند، بلکه لکه‌ های زردی که به مرور بر روی ظروف سفید ایجاد می‌ شود نیز از بین برود و نیازی به سفید کننده‌ هایی همچون وایتکس نداشته باشد.

همانطور که می دانید، مواد سفید کننده همچون وایتکس برای سلامت ریه انسان بسیار مضر بوده و استفاده از آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

میزان نفوذپذیری ظروف چینی هتلی و رستورانی نسبت به آب باید پایین باشد. بنابراین، سطح ظروف چینی را در هنگام خرید به دقت بررسی کنید تا روی لعاب و پوشش براق آن ها، موج وجود نداشته و کاملا صاف و یکدست باشد. همچنین ظروف را از نظر وجود ترک‌های ریز و یا هرگونه پریدگی هم مورد بررسی دقیق قرار دهید.

4- قابلیت حمل و نقل آسان

راهنمای-انتخاب-ظروف-چینی-هتلی-مارکیزم-3

مورد دیگری در لیست راهنمای انتخاب ظروف چینی هتلی قرار دارد، طریقه حمل ظروف چینی می‌باشد‌. چرا که، از آن جایی که وزن این نوع ظرف چینی بسیار سنگین می‌ باشد و تعداد آن ها نیز زیاد است، پس حمل آن ها باید به گونه ای باشد که برای کارکنان و خدمه به راحتی صورت گیرد.

چرا که افراد روزانه باید تعداد بسیاری از ظروف چینی را در طبقات مختلف، حمل کنند و در صورت سنگینی و سختی حمل آن موجب ناراحتی افراد خواهد شد. در همین حین نیز ممکن است ظروف بیفتند، بر روی یکدیگر لیز بخورند، ضربه ببینند و …

پس موضوعی که باید در این زمینه در نظر بگیرید، استفاده از تجهیزاتی برای حمل آسان آن هاست تا هم به ظروف صدمه ای وارد نشود و هم باعث زحمت و خستگی کارکنان نشود.

5- مقاومت بالای ظروف چینی هتلی

اصلی ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید همین است! مقاومت ظروف!

با توجه به موقعیت هتل ها و رستوران های و این که ظروف به صورت مداوم توسط افراد مختلف در حال حمل شدن هستند باید به گونه باشند که با کوچکترین ضربه از بین نروند پس راهنمای انتخاب ظروف چینی هتلی در این زمینه به شما کمک شایانی می کند. زیرا در این ورت هزینه های مالی وارده جبران ناپذیر خواهند بود. به عنوان مثال، ممکن است بچه ای در رستوران، در حال حمل فنجانی باشد، اگر از دستش بیفتد و لب پر شود این فنجان عملا غیرقابل استفاده خواهد بود. فرض کنید این اتفاق ممکن است چند بار در روز، هفته و ماه تکرار شود؟

ظروف چینی، چه خانگی و چه رستورانی، ظروف سرامیکی هستند که در کوره‌ ها و تحت دمای بالای کوره به چینی تبدیل می‌ شوند. ظروف چینی که مرغوب باشند و استانداردهای لازم برای تولید را هم دارا باشند، ترکیبات زیان‌آور برای سلامتی بدن نخواهند داشت. معمولا وجود استاندارد و پروانه تولید در هنگام خرید ظروف چینی هتلی و رستورانی و همینطور سرویس خانگی، این اطمینان را به شما خواهد داد که در تولید ظروف از فلزات سنگین و سمی مانند کادمیوم و سرب که در تولید برخی از ظروف نامرغوب استفاده می‌شود، استفاده نشده است.

ازذطرفی لازم به دکر است که وزن و ضخامت ظروف چینی هتلی بسیار بیشتر از ظروف چینی خانگی است. این موضوع رابطه مستقیم با مقاومت و تحمل ضربه پذیری آن ها دارد.

ظروف چینی هتلی را به چند مدل می توان خریداری کرد؟

راهنمای-انتخاب-ظروف-چینی-هتلی-مارکیزم-4

شما می توانید این ظروف را به دو شکل خریداری کنید:

  1. در بسته‌ بندی و تعداد مشخص
  2. ظروف چینی فله‌ ای

به طور قطع خرید ظروف چینی فله‌ ای به دلیل عدم وجود هزینه‌ های بسته بندی می‌ تواند از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد. خرید به شکل فله‌ ای را هم می‌توان از طریق نمایندگی‌های کارخانه انجام داد و هم از طریق مراکز خرید‌ و‌ فروش عمده ظروف چینی که در بازار وجود دارد.

با توجه به برند و کیفیت محصول، تعداد اجزا، طراحی و رنگ می‌تواند با قیمت‌های مختلف همراه باشد. اما به طور حتم یکی از مهم ترین ملزومات در هر هتل و رستورانی، وجود ظروف مناسب با کیفیت و با بیشترین کارایی است، که به دلیل استفاده مکرر و شستشوی بسیار در طول روز، باید از مرغوب‌ترین مواد و ترکیبات ساخته شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *